سرمربی تیم فوتسال بانوان پرسپولیس گفت: پرسپولیس نقش مهمی در کسب افتخارات بعدی خواهد داشت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فوتسال بانوان ایران بویژه در بعد تیم ملی طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و افتخارات گوناگون از جمله کسب اولین مدال تیم بانوان ورزش ایران را به نام خود ثبت کرده است. شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال و پرسپولیس در این موفقیت‌ها نقش بسزایی ایفا کرد. او بعد از موفقیت اخیر بانوان فوتسالیست که با حضور فرشته کریمی در جمع برترین‌های جهان همراه بود، گفت: اهمیت این موضوع بسیار زیاد است. شاید کمتر کسی واقعا متوجه باشد که این اتفاق در چه شرایطی روی داد. در رقابت‌های اخیر جام جهانی کوچک، ایران برای اولین بار به مقام پنجمی دست پیدا کرد.

وی افزود: 10 بازیکن برتر جهان معمولا از جمع چهار تیم برتر که از گروه‌ها صعود می‌کنند انتخاب می‌شوند. خانم کریمی به قدری خوب بود که با وجود صعود نکردن تیم ما، در جمع 10 بازیکن برتر قرار گرفت. ما می‌دانیم نفراتی که کریمی در کنار آنها قرار گرفت چه بازیکنان بزرگ، حرفه‌ای و سطح بالایی هستند. این یک افتخار بزرگ است. در واقع تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس یک نفر را در جمع 10 نفر برتر جهان دارد.

مظفر ادامه داد: در فروردین سال 94 جام ملت‌های آسیا را پیش رو داریم و چند ماه بعد از آن جام جهانی برگزار می‌شود. سال 94 بسیار حیاتی است. در آذر 93 هم آخرین جام جهانی کوچک را در بالاترین سطح آن با 16 تیم پیش رو داریم. اینکه یک سال و نیم آینده را چگونه سپری خواهیم کرد بسیار تعیین کننده خواهد بود. برنامه‌ها را ارائه کردیم. بسیار سخت است ولی اینبار چشم به قهرمانی آسیا داریم و باید سطح خود را در رقابت‌های جام جهانی ارتقاء بدهیم. ما این بار از سد اوکراین گذشتیم. حالا زیر گوش برزیل، اسپانیا، روسیه و پرتغال هستیم. البته آنها سال‌های بیشتری در این عرصه فعال بوده و بسیار حرفه‌ای هستند ولی می‌خواهیم مرحله به مرحله فاصله را کم کنیم تا بالاخره به جمع چهار تیم راه پیدا کنیم.

مظفر خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر فدراسیون فوتبال و کمیته بانوان برنامه‌ریزی زیادی برای ارتقاء فوتسال بانوان انجام دادند ولی ما به تلاش بیشتری در تمام ابعاد نیاز داریم و امیدواریم نگاه به ورزش بانوان جدی‌تر شود. من عهده‌دار هدایت تیم فوتسال بانوان پرسپولیس هم هستم. اینکه زیر نظر پرسپولیس و با این نام فعالیت می‌کنیم یک افتخار بزرگ است. تیم پرسپولیس تقریبا استخوان‌بندی تیم ملی را در اختیار دارد و شرایط آن در وضعیت تیم ملی بسیار تعیین کننده است.

سرمربی تیم ملی فوتسال و پرسپولیس در ادامه گفت: طبعا دوست داریم حمایت باشگاه از تیم هر چه بیشتر باشد، چرا که این مساله نتایج درخشانی خواهد داشت. البته من در جلسه‌ای که با رویانیان داشتم متوجه روحیه و رویکرد مثبت ایشان نسبت به ورزش بانوان شدم ولی باشگاه از نظر مالی تحت فشار زیاد قرار دارد که اگر اینگونه نبود قطعا هیچ چیز را از این تیم دریغ نمی‌کردند.

سرمربی تیم فوتسال بانوان پرسپولیس تصریح کرد: اتفاقا چهارشنبه گذشته در ملاقاتی که در چارچوب نشست وزیر ورزش با فدراسیون‌ها با گودرزی داشتم، رویکرد ایشان را هم بسیار مثبت دیدم. خدمت ایشان گفتم ما نیاز داریم که نگاه و تفکر به ورزش بانوان عوض شود و این دغدغه را در ایشان دیدم. بر همین اساس به وزیر هم گفتم که در حال حاضر باشگاه پرسپولیس تنها باشگاه لیگ برتری فوتبال است که در عرصه فوتسال بانوان فعال و این یک افتخار برای ما است. ما امیدواریم اقدام باشگاه پرسپولیس و رویانیان الگویی برای سایر باشگاه‌ها باشد و وزارت ورزش و جوانان هم با ابزارهای حمایتی و تشویقی، باشگاه‌های بزرگ و قدرتمند را وارد این عرصه کند، چون فوتسال بانوان ایران نشان داد چه ظرفیت بالایی برای جهانی کردن ورزش و فرهنگ ایران و نشان دادن جایگاه زن در جامعه ایران را دارد که می‌تواند به تمام اهداف ورزش همگانی و قهرمانی، اجتماعی، تبلیغاتی و ... جامه عمل بپوشاند.

مظفر در پایان درباره وضعیت تیم فوتسال پرسپولیس هم گفت: بدون تردید با هدف قهرمانی وارد مسابقات شدیم. رقبای نزدیک ما تیم‌های نفت آبادان و ملی حفاری هستند. در پایان هفته سوم صدرنشین شدیم و با حمایت باشگاه، قهرمان خواهیم شد. البته بعضی قوانین هم تغییر کرده‌اند. تا سال قبل تیم‌ها می‌توانستند در دو بازی شرکت نکنند که بازی نکردن بعضی تیم‌ها جلوی ما و قبول شکست سنگین برابر رقبا، جو روانی نامطلوبی ایجاد کرد. امسال قرار شد هر تیم فقط اجازه عدم حضور در یک بازی را داشته باشد که باز نسبت به قبل بهتر است، البته اگر تیم‌های ضعیف این یک بازی را فقط جلوی ما غایب نباشند که روی تفاضل گل تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار