ریيس دادگاه كيفري استان كرمان گفت:قلم واطلاع رساني حرمت دارد كه بايد حرمت آن حفظ شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان ، مصطفي بنده افزود:در فرايند رسيدگي به جرايم مطبوعاتي ،هيئت منصفه نقشی واسطه ای وملايم كننده فضاي رسيدگي را برعهده دارد و باید فضاي دادگاه و رسيدگي را برای هر صاحب قلمي كه به هر شكل عمدي يا سهوي مرتکب خطا شده آرام کند .

وي با اشاره به اینکه صاحبان قلم وانديشه داراي شأن ومنزلت اجتماعي زيادي هستند و بايد در مقام داوری به این منزلت خاص توجه شود تصریح کرد :انتظار می رود که دست اندرکاران مطبوعات نیز متوجه ی و منزلت رفیع خود باشند و در امر اطلاع رسانی از دشمنی و ترویج اندیشه های غلط خودداری کنند.

ریيس دادگاه كيفري استان از مدیران رسانه ها خواست به موازين و ارزشها و ايدئولوژي اسلامي پایبند باشند زیرا مطبوعات نبايد از مهربانی اسلامي حاكم در جامعه سوء استفاده کنند.

بنده با بیان اين كه توهين ،افتراء ونشر اكاذيب بيشترين جرايم مطبوعات را تشكيل مي دهند یادآور شد : در توهين وافتراء باید شاكي خصوصي حضور داشته باشد تا عنصر جرم شكل گرفته ومستندات كامل شود ، البته به جز زمانی که توهین به فرد یا شخصیت حقوقی دارای حرمت شرعی باشد.

وی گفت : در نشر اكاذيب چنانچه متضرر دارای شخصیت حقوقی باشد نيازي به شاكي خصوصي نيست ودفتر حقوقي نيز مي تواند از طرف دستگاه متبوع خود یا مدير يا كاركنان شكايت را مطرح وپيگيري کند.


برچسب ها: حرمت ، قلم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.