سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در صورت اخذ مجوز از سال 93 در رشته‌های روانشناسی ، مشاوره مدیریت آموزشگاهی ، الهیات، زبان انگلیسی، زبان فارسی و برنامه ریزی درسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری امروز خود پیرامون ارائه گزارش عملکرد دانشگاه فرهنگیان که با حضور موسی پور معاونت پرورشی دانشگاه، ساکی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، تاجیک اسماعیلی معاون مدیریت و توسعه منابع و سید رسول معاون دانشجویی و علیرضا صادق زاده سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد؛ گفت: هفده هزار دانشجوی جدید امسال تحت عنوان ورودی بهمن ماه وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از ماموریتهای دانشگاه فرهنگیان فراهم کردن حضور فرهنگیان در قالب برنامه های بلند مدت است که منتهی به مدرک می‌شود.

وی افزود: در زمینه پذیرش فرهنگیان تا به حال کار جدی صورت نگرفته است . فراتر از سیاستهای کلان انسانی منابع آموزش و پرورش را در شورای فرهنگی دانشگاه به تصویب رساندیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: از طریق برنامه های آموزشی که در دانشگاه فرهنگیان به اجرا در می‌آید در کلیه دروس و واحد‌هایی که دانشجویان می گذرانند به خلاقیت توجه شده است.

مهر محمدی در پاسخ به این سوال که شما پیش از این مخالف دانشگاه فرهنگیان بودید افزود: برای آمدن به دانشگاه فرهنگیان خود من نیز با این پرسش رو به رو بودم که چرا کسی که دیدگاه خود را به صورت علنی مطرح کرده باید به سمت بهینه سازی شیوه پذیرش دانشجو رود.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان و ماموریت‌هایش باید مغتنم و محترم شمرده شود و من با آمدن به دانشگاه فرهنگیان پذیرفتم این دانشگاه نهاد خوبی است که ارتقای نظام آموزش و پرورش کشور در گرو آن است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص تدریس برخی رشته‌های دبیری در دانشگاه آزاد و دولتی نیز گفت: با تاسیس دانشگاه فرهنگیان نیاز است که در بسیاری از این موارد بازنگری و تامل شود و بگویم دانشگاه فرهنگیان در کنار دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی ماموریت خاص خود را دارد و بر اساس برنامه خاص خود عمل می‌کند. از این رو شورای مشورتی دانشگاه این موضوع را درکار خود قرار داده و این بحث در جلسه فردا عنوان می‌شود.

مهر محمدی در خصوص پذیرش دانشجو د ر دوره کارشناسی ارشد نیز افزود: سیاستهای مربوط به پذیرش دانشجو و کارشناسی ارشد بررسی شده و رشته‌های روانشناسی تربیتی مشاوره مدیریت آموزشی و آموزشگاه الهیات و معارف اسلامی آموزش زبان و ادبیات فارسی و برنامه ریزی درسی از سال آینده در دانشگاه فرهنگیان دانشجو می پذیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دانشجو معلمان هزینه های خدماتی رفاهی و خوابگاهی را می پردازند گفت: تا زمانی که اعتبارات لازم دراختیار نداریم کار ی جز دریافت هزینه از دانشجویان نیست اما از دولت و مجلس خواهشمندیم در بودجه دانشگاه فرهنگیان ظرفیتی ایجاد کنند که پرداخت هزینه از سوی دانشجویان بی نیاز باشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: برای تدریس آموزش و پرورش نیازمند مدرک دکترا نیستیم اما این به این معنا نیست که اموزش و پرورش در بخشهای کارشناسی و مدیریتی خود نیازمند تحصیلات عالیه نیست.

مهر محمدی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان پارکینگ نبوده و نیست و تفاهمنامه ای را با آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم که طی آن کسانی که وارد آن می‌شوند افرادی باشند که پیشینه تربیت معلمی دارند و پس زا دوران خدمت خود در پستهای دعوت شده دوباره به دانشگاه باز گردند.

وی خاطر نشان کرد: تبدیل مدل مفهومی تربیت معلم به عنوان یکی از زیرساختهای نظری متناسب با اسناد بالادستی سند برنامه درسی ملی و هوشمند سازی این دانشگا ه از برنامه هایی است که در دستور کار داریم./

برچسب ها: توسعه ، منابع ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۲۰:۰۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
سلام دانشگاه فرهنگیان چه وقتی امتحان ارشد برکزار میکند؟
Iran (Islamic Republic of)
مژگان متقی
۱۶:۵۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۳
من لیسانس مشاوره از دانشگاه دولتی دارم آیا می توانم ارشد دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم جلالی
۱۴:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
دبیر زبان خارجه و شاغل آموزش و پرورش با 18 سال سابقه هستم و نیزدانشجوی رشته کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی در بخش مجازی ورودی 92 از دانشگاه گیلان . 12 واحد را تاکنون پاس کرده ام و قصد انصراف از این دانشگاه رو دارم تا مجدد در کنکور سراسری شرکت کنم. خواستم جویا بشم آیا برای سال آینده (94) اگر در کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان قبول شدم اولا رشته مربوط به من وجود دارد؟ و اگر سال دوم این رشته باشد اینجانب امکان تطبیق 12واحد دروس گذرانده در بخش مجازی و دولتی دانشگاه گیلان رو دارم؟سپاس
Iran (Islamic Republic of)
مریم علیپور
۱۲:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۹۳
رشته تربیت بدنی خوندم وکارشناسی ارشد دارم ولی کاری برای مانیست سن هم همچنان بالا میرود اموزش وپرورش تربیت بدنی ها رو ازیاد برده وبیشتر مدارس بدون مربی ورزش هستن ارزشی برای بدن دانش اموران قايل نیست
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی علوم تربیتی
۱۸:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۳
پس تکلیف دانشجویان علوم تربیتی که مخصوص آموزش وپرورش هست چی میشه؟چرا برای ارشد پذیرش ندارید؟چرا ماباید قربانیان تربیت معلم باشیم؟