مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: اقدام بان‌کی‌مون در بازپس‌گیری دعوتنامه‌اش از ایران برای حضور در اجلاس ژنو 2 بزرگترین آبروریزی برای وی است و نشان دهنده این است که دبیرکل سازمان ملل متحد فردی متاثر از سیاست‌های قدرت‌های منطقه است و به نوعی با این اقدام بزرگترین ضربه را به خود زد.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره عدم حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ژنو2 اظهار داشت: ایران برای حضور در این اجلاس از همان ابتدا راغب نبود و هیچ پیش‌شرطی را برای حضور در اجلاس نپذیرفت.

وی با بیان اینکه مذاکرات درباره تحولات سوریه بدون حضور ایران نتیجه‌بخش نخواهد بود، تصریح کرد: عدم حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ژنو2 به این معنا است که غرب به دنبال حل و فصل واقعی مشکلات ملت سوریه نیست.

مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی به اقدام بان‌کی‌مون درباره بازپس‌گیری دعوتنامه به منظور حضور ایران در اجلاس ژنو 2 اشاره کرد و گفت: دعوت دبیرکل سازمان ملل از ایران بنا به ضرورتی بود که احساس می‌کرد چرا که اخضر ابراهیمی و بسیاری از سران کشورهای منطقه به حضور ایران در اجلاس تاکید داشتند، این در حالی است که آنها از ابتدا می‌دانستند که ایران هیچ پیش‌شرطی را نپذیرفته است.

ترقی افزود: فشار کشورهایی همچون آمریکا و عربستان سعودی که نقش اصلی را در حمایت از تروریست‌ها و نیروهای معارض داخلی در سوریه دارند،‌ بان‌کی‌مون را وادار به بازپس‌گیری دعوتنامه‌ به ایران کرد.

وی ادامه داد: این اقدام بان‌کی‌مون بزرگترین آبروریزی برای وی است و نشان دهنده این است که دبیرکل سازمان ملل متحد فردی متاثر از سیاست‌های قدرت‌های منطقه است و به نوعی با این اقدام بزرگترین ضربه را به خود زد.

مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: رقبای جمهوری اسلامی می‌دانند که اگر ایران در اجلاس ژنو2 حضور پیدا می‌کرد قطعا نقشه‌ها و توطئه‌هایشان علیه منافع ملی منطقه نقش برآب می‌شد، لذا باید عدم حضور ایران را از این جهت یک پیروزی برای کشورمان لحاظ کنیم که حاضر به پذیرش مفاد ژنو1 نشدیم و حق حاکمیت ملت سوریه را به خود آنها واگذار کردیم نه به کسانی که با دخالت در مسائل داخلی کشور موجبات ناامنی و تخریب و زیرساخت‌های اجتماعی سوریه را فراهم ساخته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، ایران ، ژنو ، غرب ، ملل ، سازمان ، yjc ، iran ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار