معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری که از اول مهرماه آغاز شده است در کشت‌های پاییزه نزدیک به 118هزار هکتار از کشت بیمه شده که 30 درصد کشت‌ها را زیرپوشش قرار می‌دهد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مقصود قربانی اظهار داشت: پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی راهکار مناسبی برای جبران بخشی از این خسارت‌ها است.

وی ابراز داشت: در سال گذشته خسارت وارد شده نزدیک به 28 میلیارد تومان از خسارت‌ها را صندوق بیمه جبران کرده و این مبلغ 3.2 برابر پولی بوده که کشاورز برای بیمه کردن محصولات خود پرداخت کرده است.

قربانی اعلام کرد: سال زراعی جاری که از اول مهر ماه آغاز شده در کشت‌های پاییزه نزدیک به 118هزار هکتار از کشت بیمه شده که 30 درصد کشت‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در باغات نیز که هنوز ادامه دارد و تا آخر بهمن ادامه خواهد داشت 7 هزار هکتار بیمه داریم که 14 درصد سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

قربانی یادآور شد: مشارکتی که سازمان جهاد کشاورزی با صندوق بیمه انجام می‌دهد 23 شرکت بیمه‌گذار در استان فعال هستند و بیمه نهالستان‌ها اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 23 درصد جمعیت کل آذربایجان غربی در بخش کشاورزی اشتغال دارند و این آمار نشان می‌دهد عمده فعالیت مردم در آذربایجان غربی مربوط به کشاورزی است.

قربانی از دست‌آوردهای بخش باغبانی آذربایجان غربی را صنایع تبدیلی عنوان کرد و ادامه داد: صنایع تبدیلی بیشترین صنعت استان را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: بیش از 250 واحد سردخانه فعال در آذربایجان غربی وجود دارد و از نظر اشتغال‌زایی نیز بخش باغبانی بیشترین سطح شاغلان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کشاورزی ، گیاهان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.