رئیس کمیته هیئات مذهبی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: به تعداد 13 هزار نفر مبلغ و مبلغه به مناسبت دهه فجر در روستاها، شهرها، مراکز دانشگاهی، مدارس و مناطق فاقد روحانی اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد" رئیس کمیته هیات مذهبی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری امروز (1 بهمن ماه) در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌های مربوط به کمیته انجمن‌های اسلامی، هیات مذهبی و کانون‌های اسلامی سراسر کشور را تشریح کرد.  
 
وی با بیان این که سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی جشن می‌گیریم که ملت بزرگ ایران پیروزی‌هایی را در عرصه سیاسی و فرهنگی به دست آورده‌اند، اظهار داشت: با توجه به این که امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده است حضور پرشور ملت ایران عرصه اجرایی کشور را تعیین تکلیف کرد و خوشبختانه مذاکرات هسته‌ای با حمایت‌های مقام معظم رهبری توفقیات خوبی را به ارمغان آورد.  
 
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد افزود: دهه مبارک فجر در سال جاری با توجه به ویژگی‌های موجود از شور و نشاط بیشتری برخوردار خواهد شد و در این زمینه کمیته‌های زیادی در شبکه‌های مردمی به منظور گرامی‌داشت سالگرد انقلاب اسلامی در بسیاری از ستاد شکل گرفته است.  
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به منویات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اضافه کرد: برای مشارکت هر چه بیشتر نیروهای مردمی هیات مذهبی، انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی در آیین‌های دهه مبارک فجر جهت تحقق منویات امام و معظم له برنامه‌ریزی شده است.  
 
وی با بیان این که بیش از 50 هزار تشکل دینی اعم از انجمن اسلامی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، هیات مذهبی در مراسم دهه فجر شرکت خواهند داشت، افزود: 80 هزار هیئت داریم که 40 هزار هیئت در ماه محرم و صفرفعال شده و نیمی از آن عملا در طول سال فعال خواهد بود در این زمینه 10 هزار کانون‌ فرهنگی در کشور فعالند و در کل 50 هزار تشکل دینی را در دهه فجر تشکیل خواهیم داد.  
 
حجت‌الاسلام روحانی نژاد با اعلام این که دو نشست سراسری با حضور شورای هیات مذهبی با حضور ریاست سازمان، وزیر کشور و رئیس ستاد دهه فجر برگزار خواهیم کرد، افزود: در جهت توجیح برنامه‌ها بیش از 500 نشست همایشی به صورت نیم روز برای مبلغان، هیات و مداحان برگزار خواهد شد. همچنین چگونگی اجرای برنامه‌ها در طول دهه فجر نیز از زبان مسئولین ستاد دهه و سازمان فرهنگی تبیین خواهد شد.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که 13 هزار مبلغ در طول دهه فجر به سراسر استان‌ها در دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد و کانون‌های جمعیتی که نیازمند مبلغ هستند اعزام خواهند شد، ادامه داد: اعزام مبلغ و مبلغه به مناسبت دهه فجر به تعداد 13 هزار نفر در روستاها، شهرها، مراکز فاقد روحانی هم چنین تعداد اعضای 1500 نفر از این مبلغین به مبلغات از طریق دفتر تبلیغات و مابقی از طریق ادارات کل سازمان به مناطق حساس اعزام می‌شوند.  
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که بیش از 300 شب خاطره با حضور فجر آفرینان به منظور سخنرانی در برنامه‌های دهه فجر، برنامه خواهند داشت، تصریح کرد: تعامل و همکاری با وزارت آموزش و پرورش و امور مساجد پیرامون برگزاری بیش از 2 هزار گفتمان دینی با موضوعات انقلاب اسلامی به ویژه اشاعه فرهنگ ایثار، شهادت با استفاده از اساتید، نخبگان حوزه و دانشگاه اجرای برنامه خواهند داشت.  
 
حجت‌الاسلام روحانی نژاد ادامه داد: از ظرفیت‌های رسانه‌های ارتباطی خصوصا رسانه ملی در تولید پیام، محتوا، افزایش برنامه های شادی آفرین و جوان پسند به ویژه ثبت مطالب در پورتال ملی مساجد در ایام مبارک دهه فجر به تعداد 3000 مطلب در قالب 12 هزار باب مساجد سراسر کشور استفاده خواهد شد.
 
حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی درایام مبارک دهه فجر در مساجد محوری به تعداد 510 باب مساجد سراسر کشور اجرای برنامه خواهند داشت، بیان داشت: تغذیه فکری ائمه جماعات مساجد و دستگاه های دولتی در ایام دهه فجر به تعداد 3732 نفر در قالب کتاب، سی دی و نرم افزارهای مختلف انجام خواهد پذیرفت که فعال سازی بیش از 50 هزار تشکل دینی جهت برپایی برنامه های متنوع در دهه فجر به ویژه حضور منسجم آنها در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ماه خواهد بود.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: 520 همایش، 700 نشست و جلسات توجیهی برای ائمه محترم جماعات، روحانیون مستقر، شوراهای هیئات مذهبی و مداحان در 365 شهرستان سراسر کشور برگزار خواهد شد که در آنها به ابعاد و اهمیت بزرگداشت دهه فجر توجه ویژه ای شده است.
 
حجت الاسلام روحانی نژاد برگزاری مسابقات متنوع، حمایت از برنامه های فرهنگی ائمه جماعات مساجد و دستگاه های دولتی ، همچنین برگزاری آموزش‌های تخصصی و کارگاه های مهارتی در ایام الله دهه فجر را از دیگر برنامه های کمیته هیئات مذهبی دهه فجر انقلاب اسلامی دانست و افزود: مدیران، کراشناسان دینی و فرهنگی استانها در فضای مجازی و مصاحبه تلویزیونی ، رادیویی و مطبوعات به مظنور ارتقاء علمی و توجه دادن به افکار عمومی حضور فعالی خواههند داشت
 
همچنین ویژه نامه تخصصی نیز در فضای مجازی به منظور تبیین عناوین روزهای ایام الله دهه فجر تولید خواهد شد.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل از هیئات مذهبی انجمن های اسلامی وکانون های آن در راستای تحقق آرمانهای انقلاب و برجسته کردن نقش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه های مهم کمیته هیئات مذهبی ستاد ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: شورای هیئات مذهبی استانها و مرکز پیرامون برگزاری مراسم دهه فجر به ویژه حضور حداکثری اقشار مردم با تشکل های دینی در راهپیمایی 22 بهمن ماه اطلاعیه صادر خواهند کرد.
 
حجت الاسلام روحانی نژاد در ادامه افزود: تقویت مساجد، کانون‌های مذهبی، حضور هیئات مذهبی ومداحان در تمامی سطوح ستاد دهه فجر، تهیه و توزیع تراکت، ایجاد طاق نصرت در محلات شهرستانها، گل آرایی و نصب تمثال شهدا .... در مراکز فرهنگی، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، غبارروبی مزار شهدای استانها، شهرستانها و روستاها، همچنین برپایی ایستگاه صلواتی جهت پذیرایی شرکت کنندگان در مراسم 22 بهمن از دیگر برنامه های کمیته هیئات مذهبی دهه فجر انقلاب اسلامی است.
 
وی در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا پورتال مساجد با امور مساجد نیز هماهنگی دارند یا خیر؟ گفت: 72 هزار مسجد در کشور داریم که ما به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی با 62 هزار مسجد مرتبطیم، این مساجد در طول سال از خدمات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برخوردار می شوند..
 
وی ادامه داد: با ایجاد پورتال ویژه مساجد کشور علاوه بر اینکه در فضای مجازی مسجد مورد نظر معرفی می شود، برنامه های مختص آن نیز ارائه شده به ویژه برای استفاده از جوانان با نگاهی به شادابی منظور شده است، در این زمینه سایت تبیان کار ویژه ای را انجام خواهد داد.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به 13 هزار مبلغی که در سراسر کشور مقیم اند، افزود: در این ایام 13 هزار مبلغ از حوزه علمیه دریافت شده‌اند که در صوت نیاز به محل مورد نظر اعزام شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، هیئت ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار