معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري گفت: به زودي مقامات سازمان هواپيمايي كشوري ايران و افغانستان در خصوص نحوه توسعه همكاري هاي حمل و نقل هوايي از جمله افزايش فركانس پروازي با يكديگر به مذاكره مي ‌پردازند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد خداكرمي اظهارداشت: در راستاي توافقنامه منعقده هوايي بين ايران و افغانستان در سال 1382 و تقاضاي شركت هاي هواپيمايي جهت برقراري و افزايش پرواز بين نقاط مختلف دو كشور به ويژه مشهد مقدس به زودي هياتي از كشور افغانستان جهت مذاكره پيرامون بسط و گسترش همكاري هاي حمل و نقل هوايي و افزايش فركانس پروازي به ايران سفر مي كند.

وي افزود: از آنجا كه ظرفيت توافق شده فعلي اجازه افزايش پرواز بين دو كشور را نمي داد و شركت هاي ايراني و افغاني تمايل به افزايش پرواز هاي منظم و همچنين غيربرنامه اي دارند سازمان هواپيمايي كشوري با نشست مشترك بين مقامات افغان زمينه را جهت توسعه همكاري در زمينه حمل و نقل هوايي در قالب پروازهاي برنامه اي و چارتري در بهمن ماه جاري فراهم مي كند.

معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه در حال حاضر همكاريهاي هوايي بين دو كشور در سطح مطلوب قرار دارد گفت: هم اكنون در هفته 15 پرواز بين دو كشور برقرار است كه در صورت موافقت دو كشور مسير مذكور به 36 پرواز در هفته افزايش مي يابد.

خداكرمي تصريح كرد: در اين ديدار علاوه بر برقراري پرواز بين پايتخت دو كشور ايجاد پرواز به ساير نقاط از جمله مشهد، مزار شريف و قندهار مورد مذاكره قرار مي گيرد.

معاون هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از مذاكره گسترش همكاري حمل و نقل هوايي با ساير كشورها از جمله عمان، ارمنستان و عراق در آينده نزديك خبرداد و گفت: به روز كردن يادداشت تفاهم همكاري در جهت افزايش همكاريهاي هوايي با ساير كشورها در افزايش سطح مبادلات حمل و نقل هوايي تاثير بسياري بر جاي مي گذارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار