رئیس سازمان انرژی اتمی در پیامی به مناسبت شهادت دیپلمات کشورمان در یمن گفت: تکرار ناگوارِ حوادث تروریستی در سراسر جهان اسلام، در حقیقت مُهر تأییدی بر رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورتِ مبارزۀ همه جانبه با خشونت و افراطی گری به عنوان یک وظیفه دینی است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در پیامی به مناسبت شهادت دیپلمات کشورمان در یمن گفت: تکرار ناگوارِ حوادث تروریستی در سراسر جهان اسلام، در حقیقت مُهر تأییدی بر رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورتِ مبارزۀ همه جانبه با خشونت و افراطی گری به عنوان یک وظیفه دینی است.

در پیام صالحی آمده است: خبر عروج شهید سرافرازِ جبهه دیپلماسی ایران اسلامی، زنده یاد ابوالقاسم اسدی را با اندوه بسیار و تألّم فراوان دریافت نمودم؛ مایه بسی دریغ و افسوس است که بار دیگر، شاهدِ بروزِ عینیِ تبعاتِ روایت خشونت‌گرایانه از آیین حنیف اسلام و ظهورِ تجلیّاتِ نامبارکِ تفکّر تکفیری در یکی از کشورهای عضو پیکره امّت محمّدی(ص) هستیم.
 
وی در این پیام اظهارامیدواری کرده است که آحاد مسلمانان جهان بویژه علمای اعلام و حوزه‌های فکری، فرهنگی و دانشگاهی، مجاهدت در این عرصه را وجهه همّت خویش ساخته و ریشه‌های نظری این بیداد را از بنیاد بَرکَنند.
 
معاون رئیس‌جمهور همچنین در این پیام ضمن عرض تسلیت به محضرمقام معظّم رهبری، دولتمردان و کارگزاران دستگاه سیاست خارجی و ابراز همدردی عمیق با خانوادۀ معزّز و مکرّم شهید اسدی، علوّ درجات را برای آن شهید عزیز از درگاه احدیّت، مسئلت کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار