فرمانده انتظامي استان اصفهان از كشف پرونده هاي كلاهبرداري اينترنتي به ارزش 30 ميليارد ريال با اقدام كارآگاهان پليس فتاي اين فرماندهي خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، سردار "عبد الرضا آقاخاني"، پيرامون عملكرد 9 ماهه پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان گفت: خوشبختانه با همت و تلاش شبانه روزي و خستگي ناپذير كارشناسان و كارآگاهان اين پليس در زمينه كشف و پيگيري جرايم سايبري طي 9 ماهه امسال 82 درصد از اين پرونده ها كشف و مجرمان اينترنتي اين پرونده ها به محاكم قضايي تحويل داده شدند.

فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: 55 درصد از پرونده هاي سايبري كشف شده پليس فتا مربوط به برداشت غير مجاز از حساب بانكي شهروندان و كلاهبرداري اينترنتي به ويژه كلاهبرداري موسوم به كلاهبرداري نيجريه بود كه مجموع كلاهبرداري ها بالغ بر 30 ميليارد ريال است.

وي با هشدار به شهروندان و كاربران اينترنتي در خصوص كلاهبرداري نيجريه اي عنوان داشت: از بين كلاهبرداري هاي اينترنتي صورت گرفته بالغ بر 5/2 ميليارد تومان مربوط به كلاهبرداري نيجريه اي بوده است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در كلاهبرداري نيجريه اي فرد كلاهبردار با بدست آوردن و هك و نفوذ به ايميل فرد تاجري كه با كشورهاي خارجي از طريق ايميل مبادلات مالي و تجاري انجام مي دهد ايميل هاي افرادي را كه با او در معامله هستند به دست می آورد و اقدام به ارسال ايميلي ميكند و شماره حساب خود را بجاي شماره حساب فرد قرباني جايگزين مي نمايد و بدين ترتيب تجاري كه با وي در ارتباط هستند و معامله انجام مي دهند بجاي واريز پول به حساب او آن را به حساب فرد كلاهبردار ارسال مي كنند.

سردار آقاخاني به آسيب ها و تهديدات نرم افزار جديدي به نام وي چت در نسل جديد گوشي هاي تلفن همراه اشاره كرد و اظهار داشت: ابزارهاي جديد به همان ميزان كه مي تواند تسهيل كننده بسياري از مشكلات ارتباطي باشند، در صورت استفاده نادرست نيز مي تواند به تهديدي براي كاربران آنها تبديل شود و پليس از شهروندان بايد در اين زمينهبيشتر از هميشه هوشيار باشند.

اين مقام انتظامي از رسيدگي به هشت پرونده در خصوص جرايم وي چت خبر داد و گفت: بيشتر اين پرونده ها مربوط به افشاي اطلاعات شخصي و تصاوير خصوصي بدون اطلاع كاربر است كه با شكايت افراد قرباني سريعاً پيگيري و مجرماني كه در اين زمينه فعاليت داشتند دستگير شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.