مدیر دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: دفتر تبلیغات اسلامی تهران به دنبال ترویج سبک زندگی دینی و راه اندازی سایت دعوت با همین محور در تهران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی در این باره اعلام کرد: دفتر تبلیغات حوزه قم یکی از نهادهای ویژه و خاص نظام جمهوری اسلامی که یکی از خواستگاه‌های ان خود نظام است و از سال های آغازین انقلاب برای تولید فکر در حوزه دین و منابع دینی شکل گرفته و نگاه امام(ره) از تاسیس دفتر حوزه علمیه قم یک گوشه علمی کامل برای گروهی از اندیشمندان حوزه علمیه است تا با کمترین دغدغه‌ها و تمرکز بر مسائل و اندیشه‌های دینی و سوال‌های دینی را حل کنند.
 
وی در ادامه افزود: بعد از گذشت 30 سال یک نگاه استراتژیک و کاربردی بوده است و مقام معظم رهبری فرمودند کارویژه‌های خاص و دفتر حوزه علمیه قم نماد یک روشن‌فکری دینی است.
 
مدیر دفتر تبلیغات اسلامی تهران در خصوص ویژگی‌های نمایندگی تهران گفت: نمایندگی تهران خاص است به سبب آن که یکی از کارهای دفتر تبلیغات در قم و شناخت نیازهای روزمره جامعه امروز ما است و تصمیمات دفتر قم یک تصویر روشنی از فضای امروز تهران است و باید یک تامل دقیقی از مسائل دینی داشته باشیم
 
وی بیان داشت: از حیث مسائل دینی و فرهنگی تهران نیاز به برنامه ریزی و نگاه خاص و ویژه دارد زیرا اثر خود را بر همه کشور می‌گذارد و آینه کل کشور است لذا اینکه بتوانیم نیازهای جامعه تهران را بشناسیم و به شبهات و پژوهش‌ها پاسخ دهیم بسیار مهم است و اگر این تصویر خوب به قم ارسال نشود ممکن است حوزه فکری دینی جامعه دچار مشکل شود.
 
شیخ الاسلامی تاکید کرد: کار نمایندگی تهران رصد و پایش مسائل تهران است فارغ از نگاه امنیتی از نوع نگاه دینی آنچه که در تهران اتفاق می‌افتد دانستن و ندانستن مسائل دینی و مهندسی فرهنگی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: شبهات و آسیب‌های دینی، نوع تعاملات و ارتباطات که در تهران وجود دارد در هیچ جای کشور نیست و این جای رصد بیشتری دارد تا فقهایی که در حوزه علمیه قم کار می‌کنند با تصویر روشنی برنامه ریزی کنند.
 
شیخ الاسلامی به وظایف نمایندگی تهران اشاره کرد دفتر تبلیغات و نمایندگی تهران یک منظومه کاملی از سبک زندگی دینی و اسلامی در سطح جغرافیای تهران باید برنامه ریزی و عرضه کنند تا چند سال آینده به یک برند تبدیل شویم و مدعی هستیم با داشتن عملیات دینی امیدواریم این اتفاق بیفتد و سبک زندگی دینی و اسلامی در تهران گسترش یابد.

وی اذعان داشت: ترویج پولهای تبلیغی و اعزام به نهادهای اجتماعی جامعه مجموعه‌آی از آدمهایی که می توانند کار دینی را پیش ببرند که شامل روانشناس، متخصص دینی و... هستند تا کمک کنند نوع زندگی  و نگاه ما به مسائل دینی تغییر کند و بهتر گردد و از آغاز سال تحصیلی جدید گروه‌هایی را به مدارس اعزام خواهیم کرد.

شیخ الاسلامی در خصوص راه اندازی سایت دعوت اظهار داشت: راه اندازی سایت دعوت از دیگر اقداماتی است که کارهای آن انجام شده و ویژگی آن این است که تنها سایت صوتی سبک زندگی است که هیچ محتوایی جز صوت وجود ندارد و دارای فایلهای صوتی دو تا پنج دقیقه ای است و مبتنی بر کتاب مفاتیح الحیات، جوادی آملی است که از سه حوزه ارتباط انسان با خود، با خدا و با دیگران تشکیل شده که از همین مدل در سایت پیروی کرده و از سخنان بزرگان دین بر روی سایت گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون دویست قطعه در حال بارگذاری است با موضوع سبک زندگی در سه حوزه ارتباط انسان با خود، با خدا و دیگران کار شده و سایتی است که سرعت به روز رسانی و قابلیت دانلود آسان و خوبی دارد و تا انتهای سال ششصد قطعه آماده خواهیم کرد.

شیخ الاسلامی به ساماندهی طلاب و روحانیون تهران اشاره کرد و افزود: نیاز به ساماندهی طلاب و روحانیون تهران داریم و هدف ما ایجاد سامانه‌های خارجی؛ علمی و مجازی است و به دنبال ایجاد همگرایی در بین طلاب تهران هستیم و موازی کاری هم نمی‌کنیم و انجمن طلبه گری را راه انداخته‌ایم.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم یک همایش کلان دینی با محوریت نوع آوریهای علمی در حوزه مطالعات دینی برای همگرایی بین طلاب تهران برپا کنیم و تاکید ما بر تمرکز بر قرآن و روایات است شکل و جنس ما اساساً قرآنی است و مجموعه هدف ما این است که طلاب تهران را حول محور اهل بیت جمع کنیم./
انتهای پیام/
برچسب ها: زندگی ، تبلیغات ، سایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار