دومین جلسه سیاستگذاری کمیته تخصصی استاندارد بتن که صبح امروز به همت اداره کل استاندارد خوزستان در قالب کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی استان در محل این اداره کل و با هدف بررسی مشکلات صنعت بتن استان از مرحله محاسبه، طراحی، ساخت و اجرای این محصول ساختمانی پراهمیت برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛در این جلسه که با دعوت از تولیدکنندگان عمده، صاحب نظران و اساتید دانشگاه، دستگاه‏های اجرایی استان و انجمن‌های تخصصی برگزار شد موضوع بهبود کنترل کیفیت و استانداردسازی بیشتر بتن به عنوان یکی از مهمترین فرآورده‌های ساختمانی در مرحله پیش ساخت مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین با توجه به مشکلات مرحله اجرا و بتن‌ریزی موضوع اجرا و نگهداری محدود بتن توسط تولید کننده تا رسیدن به مقاومت اولیه مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر این کمیته در حاشیه مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار هواز اظهار کرد: در این راستا و در مسیر اجرایی کردن استانداردسازی مواد اولیه تولید بتن، این اداره کل در هفته گذشته اقدام به توقیف بیش از 900 تن شن و ماسه غیراستاندارد تولید شده در منطقه ماهور برنجی دزفول کرده و از عرضه این محصولات در کارگاه‏های ساخت بتن جلوگیری کرد.

غلامرضا مندل‌زاده اضافه کرد: موضوع برخورد با تولیدکنندگان غیراستاندارد شن و ماسه مورد مصرف در بتن با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد و با هماهنگی ایجاد شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سهمیه سوخت واحدهای سنگ‌شکن فاقد نشان استاندارد نیز قطع خواهد شد.

وی همچنین از آمادگی کامل این کمیته تخصصی به‌منظور استفاده از نظرات و پیشنهادات صاحب نظران بتن در راستای بهبود کیفیت این محصول در ساخت و سازهای استان خبر داد.

برچسب ها: جلسه ، استاندارد ، بتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.