از 2/5میلیارد تومان محصولات کشاورزی تولید شده استان، تنها 1 درصد به سایر کشورها صادر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛  استاندار زنجان در چهارمین جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی ؛ با بیان این مطلب که از2/5 میلیارد تومان محصولات کشاورزی تولید شده استان، تنها 1 درصد به سایر کشورها صادر می شود گفت: وجود برخی نابسامانی ها و عدم توجیه اقتصادی بخش کشاورزی  به عدم عرضه مطلوب بر می گردد.

 انصاری افزود: با تعریف سازوکاری باید محصول مازاد استان جمع آوری و به نقطه مصرف مورد نظر صادر گردد تا تولید کننده متضرر نشود.

وی با بیان اینکه اولویت کاری جهاد کشاورزی صرفا صادرات محصولات کشاورزی نیست تصریح  کرد:جهاد کشاورزی با سازوکار مناسب و با تقویت تعاونی های کشاورزی و دولتی، زمینه توزیع محصولات کشاورزی را فراهم نماید.

استاندار زنجان ارتقاء بهره وری بخش کشاورزی را  مهم دانست و ادامه داد: یکی از وظایف جهاد کشاورزی برنامه ریزی برای اقتصادی کردن بهره وری بخش کشاورزی است تا سود بیشتری عاید کشاورز و تولید کننده حاصل شود.

انصاری بر  شناسایی محصول مازاد تولیدی استان، بهبود فرایند صادرات استان از طریق بهبود روند ذخیره سازی و بسته بندی و شناسایی بازارهای هدف داخلی تاکید نمود و خاطر نشان کرد : ارائه تسهیلات صادراتی توسط بانک توسعه صادرات متولی آن بوده و کمک شایانی در صادرات محصولات کشاورزی در بازار داخلی خواهد بود.
 
برچسب ها: توجه ، صادرات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.