عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: کمبود پزشک در مناطق روستایی، درمانگاه‌ها را با ازدحام جمعیت روبه‌رو کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،پیام نوزاد، اظهار داشت: با معضل کمبود پزشک در مناطق مختلف استان به ویژه درمانگاه‌های روستایی به طور جدی روبه‌رو شده‌ایم، تا جایی که درمانگاه‌های مناطق روستایی در همه ایام سال به ویژه در فصول بارندگی و سرد با ازدحام مراجعه‌کننده روبه‌رو می‌شوند.

وی به نارضایتی مردم اشاره کرد و ادامه داد: عدم پرداخت به موقع حقوق، ناچیز بودن درآمد پزشکان روستایی نسبت به پزشکان فعال در بخش درمان و بیمارستانی از جمله علل عدم گرایش پزشکان برای خدمت در مناطق روستایی قلمداد می‌شود، به طوری‌که چنین مشکلاتی باعث از بین رفتن جذابیت خدمت در روستا شده است.

نوزاد با اشاره به اینکه از جمعیت قریب به یک میلیون نفر آذربایجان غربی یک سوم و به عبارت دیگر 300 هزار نفر آن در مناطق روستایی ساکن هستند، اضافه کرد: تعدادی از این خانواده‌ها در مناطق صعب‌العبور و روستاهای دورافتاده سکونت کرده‌اند، بنابراین با سهولت خدمات بهداشتی و درمانی دریافت نمی‌کنند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه با اشاره به اینکه برای رفع این مشکلات گام‌هایی از سوی مراکز خدمات بهداشتی شهری برداشته شده است، راه‌اندازی درمانگاه‌های معین و ارائه خدمات به صورت 24 ساعته را از جمله اقدامات انجام گرفته برشمرد.

وی به کاهش تعرفه‌های بخش بهداشت و تقلیل آن به یک سوم در مورد بیمه روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: تعرفه مصوب برای بخش خصوصی 12 هزار و 500 تومان ولی در مناطق روستایی و از افراد زیرپوشش بیمه روستایی مبلغ بسیار ناچیزی دریافت می‌شود، که این قبیل اقدامات برای تسهیل در ارائه خدمات به مردم روستاها انجام می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.