رئیس بیمارستان توحید سنندج گفت: از زمان افتتاح بیمارستان جراحی قلب سنندج تاکنون 40 بیمار قلبی در این بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،عزت‌الله رحیمی اظهار داشت: با افتتاح این بیمارستان، بیماران قلبی تحت درمان و عمل جراحی قرار می‌گیرند و از اعزام آنها به سایر استان‌های همجوار و یا تهران جلوگیری می‌شود.

به گفته رئیس بیمارستان توحید سنندج، عمل‌های جراحی قلب از پیشرفته‌ترین مراقبت‌های پزشکی است که نیاز به امکانات پیشرفته و نیروی انسانی متخصص دارد.

رحیمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این موضوع در کردستان به واسطه بیمارستان جراحی قلب شهید بروجردی سنندج فراهم است و بیماران استان می‌توانند در این مرکز درمان شوند.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیماران قلبی در بیمارستان شهید بروجردی سنندج با همکاری مراکز و بیمارستان‌های تهران از جمله بقیه‌الله و شریعتی عمل جراحی می‌شوند.

رئیس بیمارستان توحید سنندج گفت: تمامی امکانات و تجهیزات مدرن و به روز برای جراحی قلب در این بیمارستان فراهم است، اما فقط متخصصین از دو بیمارستان فوق‌الذکر هستند که عمل‌های باز قلب را در بیمارستان شهید بروجردی انجام می‌دهند.

رحیمی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک متخصص جراحی قلب نیز در این بیمارستان مستقر شوند و از وابستگی به سایر مراکز درمانی درآییم.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان جراحی قلب شهید بروجردی سنندج بعد از بیمارستان جماران، دومین بیمارستان کشور است که صرف عمل جراحی است.

رئیس بیمارستان توحید سنندج افزود: تمامی مراقبت‌های بعد از عمل توسط متخصصان استان انجام می‌شود.

وی گفت: هر هفته و یا هر دو هفته یک بار روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 8 بیمار قلبی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و در صورتی که تعداد بیماران به حد کافی نرسد، در صورت اضطرار، به سایر استان‌ها اعزام می‌شوند.

بیمارستان 34 تختخوابی جراحی قلب شهید بروجردی سنندج چهارم مردادماه امسال افتتاح شد و شامل بخش‌های آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، آزمایشگاه مستقل، رادیولوژی، درمانگاه و بخش بستری و 3 اتاق عمل است.

زیربنای این مرکز 4 هزار مترمربع است و کار ساخت و تجهیز آن از محل مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان انجام شده است.

ببیمارستان توحید سنندج علاوه بر دارا بودن 34 تخت در بیمارستان شهید بروجردی، دارای 23 بخش بالینی، بخش‌های دیالیز، رادیوتراپی، اورژانس، اورژانس حمزه در مرکز سنندج و درمانگاه است و 457 تخت فعال، 17 تخت آی‌سی‌یو، 14 تخت سی‌سی‌یو، 24 تخت دیالیز و 21 تخت اورژانس دارد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: قلب ، جراحی ، سنندج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.