دانشگاه امارات متحده عربی رتبه اول را در بین کشورهای عربی در رتبه بندی BRICS کسب کرد.

جعفرمهراد رئیس مرکز منطقه ای و اطلاع رسانی علوم  و فناوری ISC در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه  امارات متحده عربی برای 116 طرح تحقیقاتی مبلغی برابر با 39 میلیون درهم هزینه کرده است و این رقم چنانچه  هر درهم را 810 تومان محاسبه کنیم ،برابر با 31 میلیارد و 590 میلیون تومان می شود که به هر پروژه تحقیقاتی  تقریبا 272 میلیون تومان  تعلق می‌گیرد.

وی افزود: این طرح ها با این هدف که دانشگاه امارات متحده جزو دانشگاه‌های تحقیقاتی برتر جهان باشد به مرحله اجرا گذاشته شده است.

مهراد تصریح کرد: دانشگاه امارات متحده عربی با برقراری جوایز پژوهشی و تاسیس بودجه‌های تحقیقاتی به منظور تشویق نوآوری و انجام پروژه های  تحقیقاتی که از امتیازات آن، جامعه و دانشجویان برخوردار خواهند شد، اعضای هیات علمی را جهت انجام تحقیقات علمی تشویق می‌کند چنانچه این دانشگاه بر این باور است که تخصیص بودجه‌های پژوهشی مناسب منجر به نهادینه شدن فرهنگ تحقیق و نوآوری در امارات متحده عربی خواهد شد.

وی در پایان با اعلام جایگاه علمی این  کشور خاطر نشان کرد: دانشگاه امارات متحده عربی از نظر رتبه بندی تایمز در ارتباط با کشورهای نوظهور علمی و اقتصادی که از این رتبه بندی تحت عنوان BRICS نام برده می‌شود رتبه اول کشورهای عربی و 76 جهان را به دست آورده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.