منابع نظامی پاکستان اعلام کردند نیروی هوایی این کشور روز سه شنبه مناطق تحت اشغال طالبان پاکستان در وزیرستان را بمباران کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، منابع نظامی پاکستان اعلام کردند نیروی هوایی این کشور روز سه شنبه مناطق تحت اشغال طالبان پاکستان در وزیرستان ، از مناطق قبایلی در شمال غربی این کشور و هم مرز افغانستان را بمباران کرد.

این عملیات در شرایطی صورت گرفته است که فشار بر نواز شریف ، نخست وزیر پاکستان افزایش یافته تا دولت وی در پی حملات هفته گذشته ، تدابیر سخت گیرانه‌تری در قبال شورشیان تندروی این مناطق اتخاذ کند.

یک مسئول نظامی که خواست نامش فاش نشود ، گفت مقدمات این عملیات آماده سازی نشده بود.
 

اين نخستين بار است که نيروي هوايي ارتش پاکستان از زمان انعقاد توافق آتش بس با سرکرده هاي شورشيان طالبان در سال 2007 دست به چنين عملياتي در اين منطقه مي زند.

به گفته ساکنان اين منطقه ،  در اين حمله بسياري از خانه هاي اين مناطق ويران شد و چندين غيرنظامي جان خود را از دست دادند.
يک رئيس قبيله از کشته شدن 15 تن در اين حمله خبر داد. در حالي که يکي از سرکرده هاي طالبان شمار کشته شدگان را 27 نفر اعلام کرد که برخي از آنها غيرنظامي بودند.

رئيس يک قبيله در روستايي در اين منطقه گفت : « هنگامي که هواپيماهاي نظامي روستا را بمباران کردند همه ما خواب بوديم. به علت تاريکي  نمي دانستيم چه اتفاقي افتاده است.»

وي افزود همه کساني که زنده مانده اند کساني بودند که با عجله به همراه فرزندانشان از خانه ها خارج شدند و به بيرون پناه بردند.

اين حمله موجب شد تا نواز شريف روز يکشنبه از شرکت در مجمع جهاني اقتصاد در شهر داووس سوييس خودداري کند.

يک مسئول نظامي که خواست نامش فاش نشود ، گفت مقدمات اين عمليات آماده سازي نشده بود. 

وي افزود به جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش مأموريت داده شد تا به مخفيگاه هاي شورشياني که در روزهاي گذشته نيروهاي نظامي را هدف حملات خود قرار داده بودند ، حمله کنند.

يک منبع نظامي ديگر گفت جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش تنها مواضع طالبان در اطراف ميرعلي در وزيرستان شمالي را هدف قرار دادند.

وی افزود به جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش مأموریت داده شد تا به مخفیگاه‌های شورشیانی که در روزهای گذشته نیروهای نظامی را هدف حملات خود قرار داده بودند ، حمله کنند.

در این حمله بسیاری از خانه‌هایی که در این مناطق بود ، ویران شدند. اما هنوز درباره شمار تلفات احتمالی گزارشی داده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار