شواهد موجود نشان می‌دهند که به طور میانگین از هر 1000 نفر جمعیت، دو نفر بیماری تشکیل لخته‌های حاد خون در عروق مبتلا هستند و این عارضه شایعتر از زنان است.

محمد رضا اعتمادی متخصص خون‌شناسی و سرطان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: در برخی از موارد خون منعقد شده، در درون رگ‌ها تشکیل می‌شود که این موضوع موجب پدید آمدن لخته‌های خون در عروق می‌شود.

وی با بیان اینکه یک لخته خونی می‌تواند به صورت جزئی یا لکی موجب انسداد جریان خون در رگ‌ها شود،‌اظهار داشت: پس از ایجاد لخته‌ خونی و انسداد جریان خون، موضوع دچار التهاب می‌شود و در نتیجه عوارض و علائمی نظیر تورم، سوزش کف پا،داغ شدن سر، گرفتگی عضلات،‌ تغییر رنگ غیر عادی پوست و تاری دید ایجاد می‌شود.

اعتمادی با اشاره به تاثیر عوامل ژنتیکی در ایجاد عارضه لخته‌های خونی، افزود: عدم تحرک و فعالیت مناسب بدنی، تغذیه نامناسب،‌ آسیب‌های جسمانی،‌چاقی مفرط و برخی از بیماری‌های زمینه‌ای، در بروز لخته‌های خونی حاد موثر هستند.

وی تاکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که به طور میانگین از هر 1000 نفر جمعیت، دو نفر به بیماری تشکیل لخته‌های حاد خون در عروق مبتلا هستند.

وی یاد آور شد: اصلاح الگو‌های زندگی به ویژه اصلاح و بهبود روش‌های تغذیه‌ای، افزایش تحرک بدنی، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن و جلوگیری از آسیب‌های بدنی مانند شکستگی به ویژه ناحیه پا و لگن، از مهمترین راهکار‌ها جهت پیشگیری از ایجاد لخته‌های حاد خون است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، عضلات ، الگو ، مفرط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار