به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ برنامههای زنده در صورت برخورداری از معیارها و استانداردهای برنامه سازی یا حداقل نزدیکی نسبی به این ویژگی ها کیفیت بالایی را هم به بینندگان عرضه خواهند کرد که هم در ساختار و هم در فرم خود را نشان می دهد . برنامه زنده تلویزیونی بسته به محتوایی که مورد بررسی قرار می دهند، سطحی از نشاط و هیجان را برای مخاطب خود ایجاد می کنند که همین مساله تفاوت ماهوی شان با انواع دیگر برنامه ها را رقم می زند. این احساس و ارتباط متقابل به ویژه زمانی که مخاطب از طریق سایر امکانات و جریان های ارتباطی نظیر ارسال پیامک یا رایانامه یا برقراری تماس تلفنی در روند برنامه سازی خود را سهیم می سازد، شدت می گیرد. پدیدهای به نام پیامک، مرهون توسعهی تکنولوژی ارتباطات است؛ بنابراین اس ام اس و استفاده از نرمافزارهای مربوط به آن در سیستم ارتباطات الکترونیکی،بهطور اجتنابناپذیر بخشی از این توسعهی ارتباطات الکترونیکی است.
برنامهای مثل«فوتبال 120» که از آنتن شبکه ورزش پخش می شود و طرح پرسشهایی که این برنامه از طریق پیام کوتاه مطرح میکند، در حقیقت جریانی است که به انتقال آرای مردم منجر میشود و باید ساخت چنین برنامههایی را در صدا و سیما افزیش داد . دریافت 800 هزار پیامک فقط در آذرماه حکایت از استقبال خوب مخاطبین این برنامه دارد پیش بینی می شود تعداد این پیامکها با توجه به رویکرد فوتبال 120 افزایش می یابد.
عادل فردوسیپور در این برنامه به همراه 10 نفر از روزنامهنگارانی که سابقه کار در مطبوعات ورزشی را دارند، «فوتبال 120» را به مدت 120 دقیقه روی آنتن شبکه ورزش میفرستند.گروه سازنده این برنامه از شنبه تا پنجشنبه هر هفته اتفاقات فوتبال اروپا را رصد میکنند و مهمترین بخشهای تصویری و تحلیلی آن را جمعهها به مخاطبان عرضه می کنند.
برنامه فوتبال 120 استودیویی نیست و از 120 دقیقه زمان برنامه، تنها پنج دقیقه آن به مجری اختصاص می یابد . بخش زیادی از تصاویری که در این برنامه پخش میشود، گزیده برنامههایی چون "فوتبال فوکوس" و " match of the day " است و آیتم های دیگر آن تولیدی است . فوتبال 120 جمعهها ساعت 22 و 10 دقیقه از شبکه ورزش پخش میشود و تکرار آن ساعت 15 و30 روزهای یکشنبه است.
انتهای پیام/ اس