7 راهکار برای درمان و تسکین درد ساق پا وجود دارد که با رعایت این اصول شاهد درد کمتری خواهید بود.

دکتر بیژن فروغ متخصص طب فیزیکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که این نکات توصیه‌های برای کاهش درد ساق پاست افزود: 7 راه درمان یا تسکین درد ساق پا از جمله رعایت اصول 4 گانه، خوردن مسکن، پیاده روی، سیگار نکشیدن، گرم کردن پا، پوشیدن جوراب واریس، عمل جراحی وجود دارد.

وی تصریح کرد: رعایت اصل چهار گانه می‌تواند کمک شایانی برای درمان و کاهش درد ساق پا انجام دهد این اصول، استراحت، گذاشتن متناوب یخ در طول روز بر روی آن، بستن پابند، گذاشتن بالش زیر پا بهترین کار برای تسکین درد ساق پا است.

وی افزود: در صورتی که درد غیر قابل تحمل بود می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید و همچنین اگر چه راه رفتن باعث لنگیدن متناوب می‌شود ، پیاده روی اولین قدم در درمان آن است.

وی اظهار داشت: مبتلایان به لنگیدن باید سیگار را ترک کنند زیرا سیگار باعث کم شدن جریان خون خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با تجویز پزشک جوراب واریس مناسب بپوشید تا جریان خون کافی شود و درد ناشی از نارسائی سیاهرگی تسکین یابد و برای برداشتن سیاهرگ آسیب دیده عمل جراحی می‌تواند سیاهرگی را برطرف سازد.

وی در پایان افزود: داروهای ضد انعقاد نیز مفید است تسکین درد شدید نارسائی سرخ رگی با روش‌های مثل استفاده از بالون برای باز کردن رگ یا جراحی آن انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیگار ، درمان ، لنگیدن ، دارو ، بالش ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.