دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه یک گفت: ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران چهارم بهمن ماه سال جاری در محدوده‌ی محله ازگل مانور تخلیه امن اضطراری برگزار می‌شود.

فاتحی‌منش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، افزود: هدف از برگزاری این مانور ارتقاء آمادگی شهروندان جهت مقابل با بحران‌های طبیعی در شهر تهران و آشنایی مردم محله ازگل با فرایند تخلیه امن اضطراری و مشارکت مردم محلی در برگزاری آن است.

فاتحی‌منش بیان کرد: از علاقه‌مندان به مشارکت در برگزاری مانور دعوت می‌شود روز جمعه، چهارم بهمن ماه در خیابان‌های ازگل کامران،‌هاشم ازگلی، نوبهار، قائم، گلچین حضور پیداکنند تا به کمک راهنمایان به سمت مراکز پیش‌بینی شده امید (میدان ازگل) مراجعه کنند.

فاتحی‌منش تصریح کرد: در مسیر حرکت به مراکز تخلیه امن اضطراری حوادث فرضی پیش‌بینی شده است که عبارتند از آتش‌سوزی، انسداد معابر، نشست گاز، سقوط تیر چراغ برق، وجود مصدومین فرضی و مواد دیگر هدف از ایجاد این حوادث فرضی در روز مانور فراهم کردن زمینه مواجهه با حادثه و درک مناسب مقابله با آن و اتخاذ تصمیم مناسب برای رویارویی با خطر است و انتظار می‌رود که افراد شرکت کننده در مانور با مشاهده این حوادث مسیر خود را تغییر و مسیر امن دیگری را جهت حرکت به سمت مراکز تخلیه امن اضطراری انتخاب کنند.

فاتحی‌منش اظهار کرد: پس از اتمام مانور تخلیه امن اضطراری در مکان پارک ازگل برنامه‌های آموزشی اطفاء حریق، برپایی چادر امدادی و بررسی نقاط قوت و ضعف مانور به همراه طبخ و توزیع غذاهای اضطراری و مواد دیگر برگزار می‌شود که حضور مردم، نشان‌دهنده میزان هوشمندی و درک بالا در روند ارتقاء ایمنی و کاهش اثرات حوادث طبیعی و افزایش مشارکت‌های مردمی در این حوزه است.

انتهای‌پيام/

برچسب ها: مانور ، تخلیه ، اضطراری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار