نقشینه گفت: امروز در استان سیستان و بلوچستان بارش برف و باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می دهد و تا بعدازظهر فردا نیز ادامه می یابد که این بارش ها در این روزهای سال کم سابقه است.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز "دوشنبه 30 دی ماه 92" در استان سیستان و بلوچستان بارش برف و باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می دهد و تا بعدازظهر فردا نیز ادامه می یابد.

 وی افزود: فردا و روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور افزایش نسبی دما رخ می دهد که این افزایش در سواحل شمالی کشور محسوس تر است و در برخی مناطق غربی سواحل دریای خزر با وزش باد گرم همراه خواهد بود.
 
نقشینه اظهار داشت: طی سه روز آینده جو در اکثر مناطق کشور آرام خواهد بود و از اینرو طی این مدت پدیده افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت  از جمله پیش بینی می شود.


وی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: آسمان تهران امروز، کمي ابري تا نيمه ابري، در پاره ای نقاط غبارمحلی و فردا، کمي ابري در پاره ای نقاط غبارصبحگاهي و روز چهارشنبه، کمي ابري، در پاره ای نقاط غبارمحلي، اوایل شب نيمه ابري پیش بینی می شود و همچنین دمای تهران طی دو روز آینده 4 درجه افزایش می یابد.

نقشینه تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته، بیشترین میزان بارش در راسک به میزان 56 میلیمتر و سردشت به میزان 49 میلیمتر و کنارک در چابهار به میزان 49 میلیمتر و بندرعباس به میزان25 میلیمتر و میناب به میزان 17 میلیمتر و خاش به میزان 14 میلیمتر گزارش شده است که در شبانه روز گذشته "19 ژانویه" این میزان بارش ها در سیستان و بلوچستان کم سابقه بوده است.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته کوهرنگ با دمای 18 درجه زیر صفر و شهرکرد با دمای 17 درجه زیر صفر و اراک با دمای 13 درجه زیر صفر و همدان با دمای 12 درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور و ساری با دمای 19 درجه بالای صفر و اهواز با دمای 18 درجه بالای صفر و گرگان، بندر عباس و بوشهر با 17 درجه بالای صفر گرمترین مناطق کشور گزارش شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار