امام جمعه قم بالاترین میزان در مودت ذی‌القربی در عصر غیبت را اطاعت از رهبری و عمل به فرامین ولی فقیه دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه بعثت نبی مکرم اسلام برای بشریت نعمتی از سوی خداوند متعال بود، اظهار کرد: معصومین در برابر مردم کار بسیار سختی داشتند و ایشان با همه سختی‌ها به مسئولیتی که بر دوش داشتند، عمل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه انبیا به دلیل هدایت مردم شغلی الهی داشتند، بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام از مومنان و مردم مودت ذی‌القربی را مطالبه کردند و ما ملزم هستیم که این مطالبه پیامبر اسلام را محقق کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مودت ذی‌القربی باید ابتدا به صورت قلبی محقق شود، بیان کرد: مودت و محبت نسبت به اهل بیت باید در اعمال و رفتار ما ظهور و بروز داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید این امر الهی را در جامعه محقق کنیم، بیان کرد: هر کس که در جامعه نقش‌آفرین است، باید نسبت به تحقق مودت ذی‌القربی تلاش لازم را داشته باشد.

سعیدی با اشاره به اینکه در این عرصه آموزش و پرورش وظیفه فرهنگ‌سازی را بر عهده دارد، ادامه داد: عشق و محبت نسبت به اهل بیت ما را در تحقق این وظیفه یاری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید از اقدام معلم کردستانی که برای همدردی با دانش‌آموز خود موهایش را تراشیده بود، تقدیر شود، تاکید کرد که این اقدام در هیچ کتاب و آیین‌نامه‌ای بیان نشده است و باید چنین اقدام ارزشمندی قدرشناسی شود.

امام جمعه قم ضرورت شناخت نسبت به اهل بیت پیامبر را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید فرامین ایشان را شناخته و با تبعیت از آن در مسیر صحیح که همان مسیر حرکت اهل بیت است، طی طریق کنیم.

سعیدی با اشاره به اینکه انسان باید با نفس خود مبارزه کند، بیان کرد: در عصر غیبت بالاترین میزان در مودت ذی‌القربی اطاعت از رهبری و عمل به فرامین ولی فقیه است.

برچسب ها: قم ، اطاعت ، رهبری ، مودت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.