العالم:

تشدید درگيری بین ارتش و افراد مسلح در سوريه در آستانه کنفرانس ژنو 2

درگيري‌ها بين ارتش سوريه و گروه‌های مسلح در آستانه برگزاری کنفرانس ژنو 2 در روز بيست و دوم ماه ژانويه تشديد شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، "مازن سلمو" خبرنگار این شبکه تلويزيوني در دمشق درباره تحولات ميدانی در سوريه گفت: با نزديک شدن به زمان برگزاری کنفرانس ژنو 2 درگيريیها بين ارتش سوريه با گروه های مسلح در شهر حلب و اطراف آن تشديد می‌شود. ارتش سوريه کنترل روستای شيخ لطفی در غرب فرودگاه بين المللي حلب را در دست گرفت و به پيشروي در ديگر مناطق درگيري‌ها هم ادامه مي‌دهد.

 منابع نظامي در سوريه همچنين از کشته شدن شماری از اعضاي جبهه اسلامی و جبهه النصره در دو روستا در جنوب شهر حلب خبر دادند. درگيريهای شديد در شيخ نجار، شهر الباب و الساخور در استان حلب هم ادامه دارد. 

در ادامه اين گزارش آمده است: بيش از 500 فرد مسلح خود را در اطراف شهر حمص به ارتش سوريه تسليم کردند. 2 نفر از افراد مسلح جبهه اسلامي در غرب شهر حماه در کمين نيروهای ارتش سوريه در روستاي کفرهود کشته شدند. محله التضامن در جنوب دمشق هم شاهد درگيری بين گروه‌های مسلح و ارتش سوريه بود. ارتش سوريه همچنين مخفيگاه ‌های گروه های مسلح را مناطق داريا، حجرالاسود، جوبر و يرموک هدف قرار داد. با وجود موافقت نظام و مخالفان سوری با حضور در کنفرانس ژنو 2، مناطق مختلف اين کشورها شاهد درگيريهای شديد بين 2 طرف است. 
اين در شرايطی است که بعضي کشورهای منطقه اي به حمايت از گروه های تروريستی در سوريه ادامه مي دهند. 

خبرنگار اين شبکه افزود: ارتش سوريه عمليات نظامي خود را عليه گروه هاي مسلح در بيشتر مناطق اين کشور به ويژه در شهر حلب و اطراف آن تشديد کرده است. 

هدف ارتش سوريه از اين عمليات دور کردن افراد مسلح از فرودگاه بين المللي حلب است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار