ظرفیت تولید واحدهای دامی استان معادل 183 هزار تن شیر و 19 هزار تن گوشت قرمز می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛اهمیت مصرف محصولات دامی از جمله گوشت و فرآورده های لبنی بر هیچ کسی پوشیده نیست. همه ساله در کشورهای در حال توسعه هزینه های قابل توجهی در زمینه تحقیقات و توسعه واحد های صنعتی دامی صورت می گیرد تا علاوه بر تامین کمی تولیدات دامی و بهبود سرانه مصرف این محصولات، کیفیت مواد دامی نیز تحت نظر متخصین افزایش یابد در کشورهای توسعه یافته نیز واحدهای صنعتی پرورش و نگهداری دام حرف اول را در تامین این محصولات در بازارهای آنها می زنند.

معاونت امور دام در استان زنجان در خصوص وضعیت واحدهای صنعتی پرورش دام در زنجان گفت: در حال حاضر 255 واحد صنعتی تولید دام در زنجان فعالیت می کنند.

 مرتضوی  در خصوص بیشترین زمینه فعالیت های واحدهای صنعتی دامی افزود: در حال حاضر 110 واحد گاو شیری در زنجان مشغول به کار هستند که در این واحدها 19هزار و 50 راس گاو نگهداری می شود.

 وی ادامه داد: 98 واحد صنعتی نیز در زمینه پروار بندی گوساله به ظرفیت 16 هزار 565 راس در هر دوره در حال کار هستندهمچنین 47 واحد نیز به پرورش گوسفند داشتی، تلیسه و اسب مشغول هستند.

 این مسئول اظهار کرد: ظرفیت تولید واحدهای دامی معادل 183 هزار تن شیر و 19 هزار تن گوشت قرمز می باشد.

مرتوضی با ارائه مار تولیدات دامی روستایی تصریح کرد : با توجه به اینکه 70 درصد محصولات دامی در جوامع روستایی تولید می شوند جهت افزایش کیفیت و کمیت محصولات دامی روستایی اقدامات شاخصی در این زمینه انجام پذیرفته است.

 وی  خاطر نشان کرد: در این زمینه تعداد یکهزار و 118 واحد روستایی وجود دارد که مشغول به پرورش گاو شیری، پروار بندی گوساله و بره و واحدهای گوسفند داشتی می شود./ش


برچسب ها: گوشت ، قرمز ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.