امروز دوشنبه 30 دی‌ماه سال 92 هجری شمسی برابر با 20 ژانویه 2014 میلادی 18 ربیع الاول‌ سال 1435 هجری قمری است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، 87 سال پیش در چنین روزی مسابقه‌ای دوستانه بین تیم‌های فوتبال منتخب تهران و انگلیسی‌های مقیم تهران برگزار شد.

234 سال پیش در چنین روزی، نخستین مسابقات اسب دوانی در انگلستان برگزار شد در ابتدا مسافت این مسابقات 1500 متر بود که بعدها به 2250 متر افزایش یافت از آن زمان تا به حال ادامه پیدا کرده است.

87 سال پیش در چنین روزی مسابقه ی دوستانه فوتبال بین تیم های منتخب تهران و انگلیسی‌های تهران برگزار شد که آن بازی در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به سود تهران به پایان رسید. خان سردار و احمد علی سردار زننده گل‌های این دیدار بودند.

85 سال پیش در چنین روزی مجمع ترقی و ترویج فوتبال علی اصغر کوثری بازیکن تیم فوتبال شورا را یک سال از مسابقات محروم کرد و همچنین اعلام داشت هیچ کس حق پذیرفتن او را ندارد این اولین حکم انضباطی بود که اجرا شد.

57سال پیش در چنین روزی مسابقه دوي صحرانوردی تهران به منظور امادگی مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد و جلالی نفر اول این رقابت‌ها شد.

55 سال پیش در چنین روزی " آندربرگ" قهرمان کشتی فرنگی به عنوان سرمربی کشتی فرنگی ایران برگزیده شد و تا اندازه ‌ای توانست در این زمینه پیشرفت کند. اما هیچ وقت این پیشرفت کافی نبود. به طوری که خود او نیز به این امر معترض بود و درنهایت از سمت خود استعفا کرد.

54 سال پیش در چنین روزی "سعید اولتا" قهرمان مسلمان مراکشی دیده به جهان گشود. او در سال 1985 در مسابقات برلین در دوي 1500متر، مسافت مسابقه را در سه دقیقه و 23 ثانیه و 46 صدم ثانیه رکورد زد و رکورددار جهان شد. وي در دو‌های استقامت و نیمه استقامت موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.

40سال پیش در چنین روزی مسابقات شطرنج مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان در چهار نقطه‌ی دنیا برگزار شد.
" اسپاسیگی" قهرمان سابق جهان ازشوروی و " رابرت گیبنه" از آمریکا در پرتوریکو در دور اول و دوم به تساوی رسیدند.
" ویکتور کلشنو" از شوروی و " هنریک مک نیک" از برزیل در دور اول با یکدیگر مساوی شدند.
"آنالیتا ئوف" شطرنج باز دیگرشوروی در مسکو با هم وطنش " لوف کولوکافسکی" در دور اول مساوی کرد.

در مسابقه چهارم " تیپران پتروسیان " از شوروی و " لایوش" از مجارستان در مایورکای اسپاینا در دور اول مساوی شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: انگلستان ، نهایت ، مسافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار