معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 85 درصد فرش‌های تولیدی آذربایجان غربی به دلیل دارا بودن ظرافت و کیفیت از نوع صادراتی هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمد دهقان اظهار داشت: فرش‌بافی و گلیم‌بافی از هنرهای دستی مردمان آذربایجان غربی است.

وی با بیان اینکه فرش و گلیم آذربایجان غربی به سبب طرح و رنگ ثابت آن امتیاز ویژه‌ای دارد، افزود: فرش‌بافی صنعتی است که در تمام شهرستان‌های آذربایجان غربی به جز اشنویه رواج دارد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: شهرستان‌های تکاب، خوی، میاندوآب، شاهین‌دژ، بوکان و ارومیه از مهم‌ترین مراکز فرش‌بافی در استان هستند.

دهقان خاطرنشان کرد: به غیر از شهرستان تکاب در تمام شهرستان‌های آذربایجان غربی در بافت از قلاب استفاده می‌شود و دارهای مورد استفاده اغلب به شکل گردان و عمودی و ثابت هستند.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه در تهیه فرش از اهمیت به سزایی برخوردار است، افزود: پشم، نخ پنبه، ابریشم و کرک از جمله موادی هستند که به عنوان مواد اولیه در بافت فرش دستباف از آن‌ها استفاده می‌شود.

دهقان ابراز داشت: 85 درصد فرش‌های تولیدی استان آذربایجان غربی از نوع صادراتی بوده و فرش آهنین تکاب و ریزماهی خوی به علت استحکام، ظرافت و کیفیت از شهرت جهانی برخوردار است که بعد از ثبت ملی ثبت جهانی نیز شده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: صادرات ، آذربایجان ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.