جنبش حماس درباره راه حل محتوم امریکا مبنی بر امتیازات فلسطینی ها به اسرائیل در مذاکرات درحال انجام سازش هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ "طاهر النونو "سخنگوی حماس با اشاره به توافقنامه 1993 اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) که راه را برای ایجاد تشکیلات ملی فلسطین فراهم کرد گفت: «ما درخصوص توافقنامه اسلو جدید هشدار می دهیم و نگرانی مان را از بابت شرایط بسیار بدی که ممکن است پیش بیاید اعلام می کنیم.»
به طور کلی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مخالف هرگونه مذاکره با اسرائیل است. این جنبش بارها مخالفت خود را با مذاکرات کنونی که با ابتکار و حمایت امریکا بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه ژوئیه آغاز شد، اعلام کرده است.
"النونو" همچنین پنهان کاری در این مذاکرات را محکوم کرد و گفت مادامی که مقامات ارشد جناح های فلسطینی درخصوص روند مذاکرات توجیه نیستند، این مذاکرات به منزله دادن امتیازات کلان و فراوانی است که جناح های فلسطینی زیر بار آن نمی روند.
"جان کری" وزیر خارجه امریکا پس از ماهها مذاکره بین اسرائیل و فلسطینی ها ، پیش نویس توافقنامه ای را ارائه کرد که موضوعات نهایی مورد مذاکره دو طرف را تشریح می کند. طرفین در موضوعات نهایی باید درباره این که مذاکرات کنونی چه زمانی در ماه آوریل خاتمه یابد گفتگو کنند.
برچسب ها: حماس ، آمریکا ، رژیم ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار