بر طبق بررسی‌ها، ده درصد افراد بالای 60 سال مبتلا به زوال عقلی بوده که حدود نیمی از آنها، همزمان به "آلزایمر"نیز دچار هستند.

سعید ترابیان‌زاده متخصص مغز و اعصاب درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه بیماری آلزایمر درمان قطعی ندارد ودر صورتی که بیماری تا حد امکن درمان نشود، احتمال بروز آسیب های جدی و مرگ نیز وجودخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه علائم" آلزایمر" ممکن است بسیاردیر ظاهر شوند، تاکید کرد: آلزایمر با آسیب و از دست رفتن سیناپس های نورون‌ها در برخی از مناطق مغز، آسیب جدی سلول‌های مغز در مناطق مختلف سیستم عصبی وایجاد ساختار‌های پروتئینی در مغز، مشخص می‌شود.

ترابیان‌زاده گفت: آلزایمر ارتباط نزدیکی با سایر اختلالات و‌ آسیب‌های مغزی و عصبی دارد که از جمله این آسیب ها می‌توان به زوال عقلی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بر طبق بررسی‌ها 10 درصد افراد بالای 60 سال مبتلا به زوال عقلی بوده که حدود نیمی از آنها، همزمان به آلزایمر نیز دچار هستند.

ترابیان زاده خاطر نشان کرد: در بیماری "آلزایمر" نیز مانند سایر بیماری‌ها، پیشگیری مقدم بر درمان است وبه عنوان مثال درافرادی که درخانواده آنها سبقه ابتلا به آلزایمر وجود دارد  و یا در افرادی که دچار مشکلات مغزی و عصبی هستند، می‌توان با مراقبت ومعاینه منظم به ویژه در سنین بالای 50سال، خطر ابتلا به آلزایمر راکاهش داد./مه

انتهای پیام/

برچسب ها: درمان ، آلزایمر ، نورون ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار