مروری بر بیوگرافی 38 کاندیدا‌ی انتخابات کمیته ملی المپیک؛

چه کسی بر صندلی ریاست می‌نشیند؟

بالاخره طلسم انتخابات کمیته ملی المپیک شکسته شد و قرار است دوشنبه 30 دی تکلیف پست‌های مختلف این کمیته پس از یک سال و نیم تاخیر مشخص شود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، انتخابات کمیته ملی المپیک بدون شک مهمترین رویداد ورزشی کشور است که در این روزها رخ خواهد داد.  

صندلی‌های وسوسه انگیزی که خیلی ها برای نشستن روی آنها ترغیب شدند. صرف نظر از حواشی و درگیری‌های لفظی و افشاگری ها و بیانیه‌ها این بار قرار است انتخابات کمیته ملی المپیک سر موعد برگزار شود بدون هیچ تعو‌یقی!  

البته بماند که برخی سعی داشتند دوباره زمان انتخابات را عقب بیاندازند که این بار با مخالفت اکثریت هیئت اجرائی عملی نشد.  

این دور از انتخابات کمیته ملی المپیک با استقبال ویژه‌ای برای ثبت نام همراه بود چهره‌هایی که برای اولین بار می‌خواستند حضور در یکی از بالاترین نهاد‌های ورزشی را تجربه کنند.  

در این گزارش قصد داریم به ترتیب حروف الفبا مروری بر مشخصات، سوابق ،تحصیلات و افتخارات کاندیدا‌های کمیته ملی المپیک در پست‌های ریاست ، دبیر کلی، نایب رئیسی، خزانه داری و هیأت اجرایی داشته باشیمهرچند که ناچاریم تنها بخشی از این سوابق را مرور کنیم چرا که مجال پرداختن به تمامی آنها در این گزارش نخواهد بود..  
 



***بهرام افشارزاده

 
مرد سحر خیز ورزش کشورمان اگر چه ابتدا در میان کاندیدا‌های کمیته ملی المپیک دیده نشد، اما نامه علی آبادی و برخی اصرار‌ها دبیر کمیته ملی المپیک را به این فکر انداخت که برای پنجمین بار در اندیشه تصدی این سمت بیفتد.  
 
 افشار زاده رئیس کمیته اطلاعات و آمار شورای المپیک آسیا،  نماینده فنی قاره آسیا در انجمن کمیته‌های ملی المپیک، دبیر کل فدراسیون بازی‌های غرب آسیا و عضو هیئت اجرایی فدراسیون همبستگی کشور‌های اسلامی است. شاید ورزش را بتوان  جزئی‌ از زندگی  افشار‌زاده  از همان دوران کودکی دانست. قهرمان اول ورزش‌های دبستانی در انفو‌ان  جوانی  قهرمان اول ورزشگاه‌ها شد تا جایی که در سال 1341 و در سن 20 سالگی قهرمان قهرمانان شد.  
 
 بهرام افشار زاده در کنار مسئولیت‌های اداری،  سمت‌های زیاد در مجامع بین‌المللی-جهانی و آسیایی داشت.  
 
 وی در سال‌های مختلف ریاست فدراسیون‌های ژیمناستیک- بیس‌ بال و وزنه برداری  را بر عهده داشته  است. 


 
*** فضل‌الله باقر زاده  
 
 فضل الله باقر زاده رئیس کنونی فدراسیون شمشیر بازی  در این دور از انتخابات کمیته ملی المپیک برای پست‌های ریاست و هیئت اجرائی ثبت نام کرد.  
 
 از سوابق تحصیلی وی می‌توان به دکترای رشد و تکامل حرکتی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت بدنی  اشاره کرد.  
 
 وی در کنار مدیریت ورزشی از فوتبال گرفته تا شمشیر بازی  و ریاست در اداره تربیت بدنی آمل و دانشکده تربیت بدنی در مطبوعات نیز حضور چشمگیر دارد.  
 
باقر زاده در حال حاضر نائب رئیس  کنفدراسیون شمشیر بازی غرب آسیا است. 


 
*** مهر علی باران چشمه  
 
 مهر علی باران چشمه مشاور رئیس ستاد کل و رئیس  اداره تربیت بدنی نیرو‌های مسلح نیز برای نائب رئیسی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرد. وی کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و دکتری تخصصی در رشته علوم استراتژیک دفاعی و .... را در  رزومه تحصیلی خود دارد.  
 
 باران چشمه در کنار مدیریت در بخش‌های مختلف در نیرو‌های مسلح، در حوزه ورزش نیز فعالیت بسیار چشمگیری دارد به عنوان  مثال وی عضو هیئت رئیسه شورای ورزش نظامیان جهان در قاره آسیا از سال 1390 می‌باشد و ریاست انجمن پینت‌ بال  از سال 83 تا 88، نمایندگی  تام الاختیار‌ رئیس  ستاد کل نیرو های مسلح در مجمع کمیته ملی المپیک از سال 1387 تاکنون و ... نیز از دیگر سمت‌های مدیریت وی است. 



***لطفعلی‌پور کاظمی  

 
 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی- دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک هم برای نائب‌ رئیسی این کمیته علاقه نشان داد.  
 
پور کاظمی پس از اتمام پزشکی عمومی  در ایران  برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت تا بخش جدیدی از  افتخارات علمی‌اش در آن سال‌ ها رقم بخورد و با دستی پر به کشور باز گردد .البته وی هیچ وقت از دنیای ورزش دور نبوده است سوابق قهرمانی وی در رشته کوهنور‌دی و دو و میدانی گویای آن است.  
 
 پور کاظمی به عنوان نماینده ایران در اجلاس وزرای ورزش45 کشور آسیا و اقیانوسیه در سال‌های 89،90،91،92 حضوری فعال داشت.  
 


*** سید محمد پولاد گر
 
 سید محمد پولادگر‌ از سال 1379 تاکنون ریاست فدراسیون تکواندو‌ را بر عهده دارد وی برای خزانه داری و هیئت اجرائی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرد.  
 
 از جمله سوابق وی می‌توان به عضویت در کمیته قانون گذاری WTF به مدت دو سال ، عضویت در شورای اجرائی ATU و WTF  و ‌نائب رئیسی کمیته اقتصادی WTF و اتحادیه تکو‌اندو آسیا ATU  اشاره کرد.  
 


***محمد رضا پوریا‌


 محمد رضا پوریا‌ از سال 1389 تاکنون ریاست فدراسیون بد‌مینتون را بر عهده داشته است وی برای سمت هیئت اجرائی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است .
 
پوریا در حال حاضر  عضو کمیته اجرائی کنفدراسیون بدمینتون آسیا و عضو امناء صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور و کارشناس ارشد دفتر مشترک فدراسیون‌هاست.  
 
وی سوابق ورزشی متعددی در رشته بدمینتون به علاوه مسئولیت اجرایی گوناگونی در پرونده کاری خود دارد. 


 
*** مهرزاد حمیدی  

 
 مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است. وی برای ریاست و نائب رئیسی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است. از جمله مسئولیت‌های اجرائی او می‌توان به ریاست آکادمی ملی المپیک و پارا المپیک در سال‌های 1390-1386 مدیریت کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری،ریاست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و .... اشاره کرد.  
 
حمیدی موسس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی،  عضو هیئت موسس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی آسیا- موسس پژوهشکده  تربیت بدنی و علوم ورزشی بسیج و .... است.  
 


 ***محمود خسروی وفا  

 
 محمود خسروی وفا‌ رئیس کمیته ملی پارا المپیک و ورزش‌های جانبازان و معلولین و نائب رئیس کمیته ملی المپیک برای پست‌های ریاست و نا‌ئب رئیس کمیته ملی المپیک ثبت نام کرد. وی سوابق ورزشی زیادی از فوتبال گرفته تا بوکس و کشتی ، موتور سواری و کوهنو‌ردی و ... در رزومه خود دارد.  
 
 خسروی وفا به سمت معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان منصوب شده بود که از آن استعفا داد. وی در 7 دوره هیئت اجرائی و هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک حضور داشته است.  
 
وی مسئولیت وقائم مقامی تربیت بدنی بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی و عضویت در  هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس را نیز در پرونده کاری خود داشته است.

 
 
***رسول خادم  

 
رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و یکی از افتخارات ورزش کشورمان در میادین مختلف ورزش برای سمت‌های خزانه‌داری و هیئت اجرایی کمیته ثبت نام کرده است.  
 
وی مدیریت تیم‌های ملی ، سرمربیگری و سرپرستی در کشتی را در سوابق ورزشی خود دارد، مدال‌های پرشمار طلا، نقره و برنز در مسابقات المپیک ،قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا ازجمله افتخارات ورزشی او است.  
 
خادم در شورای اسلامی شهر تهران نیز سوابق اجرایی زیادی دارد.  
 


***محمدرضا داورزنی  
 

داورزنی که ریاست فدراسیون والیبال از سال 1385 تاکنون را برعهده داشته برای پست‌های ریاست و دبیر کلی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است.  
 
موفقیت داورزنی در فدراسیون والیبال وی را به یکی از پرافتخارترین ریاست فدراسیون های ورزشی در چند سال اخیر تبدیل کرده است.  
داورزنی در سوابق اجرایی خود ریاست فدراسیون سوارکاری و چوگان و مدیریت کل تربیت بدنی در استانهای مختلف را برعهده داشته است.  
 
مدیریت عامل موسسه فرهنگی ورزشی پیکان – عضویت در شورای راهبردی ورزشی شهرداری، قائم مقامی تربیت بدنی سپاه و ... نیز از دیگر سوابق وی می‌باشد.  
 
داورزنی کارشناس مدیریت و کارشناس ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و دکتری مدیریت منابع انسانی از American university of London را دارد.  
 


***علیرضا دبیر

 
علیرضا دبیر نیز یکی دیگر از ورزشکاران مطرح و پرافتخاری بود که برای حضور در کمیته ملی المپیک علاقه نشان داد، دبیر برای پست‌های نایب رئیسی و خزانه‌داری کمیته ثبت نام کرد.  
 
از جمله سوابق اجرایی علیرضا دبیر می‌توان به عضویت و ریاست کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم، عضویت در هیئت رئیسه و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی شواری اسلامی شهر تهران، عضویت در هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و ... اشاره کرد.  
 
قهرمانی‌ها و مدال‌های دبیر در مسابقات المپیک ، جهانی و ... را هم که کمتر کسی است که نداند.  
 


***افشین داوری  

 
داوری رئیس فدراسیون دو و میدانی نیز برای سمت‌های نایب رئیس و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرد.  
 
داوری 33 ساله سابقه ورزشی از ورزشکاری گرفته تا مربیگری و مدرسی و ریاست و مدیرکلی در پرونده کاری خود دارد.  
 
ریاست فدراسیون دو و میدانی و فدراسیون جهانی کشتی چوخه فیلا ازجمله سوابق وی می‌باشد.  
 
کسب اولین مدال تاریخ دو و میدانی در مسابقات المپیک 2012 و کسب 10 سهمیه المپیک در زمان ریاست وی در فدراسیون دو و میدانی به وقوع پیوست.  
 
وی به مدت هشت سال عضو تیم ملی دو و میدانی بود و در زمان مربیگری نیز شاگردان قهرمانی از جمله امید خوشخو، مهدی قوامی، علی سعادتمند و ... را پرورش داده است.  
 
داوری لیسانس و فوق‌لیسانس رشته تربیت بدنی را دارد.  
 


***جعفر درویش‌زاده  

 
جعفر درویش‌زاده رئیس فدراسیون ژیمناستیک نیز برای سمت هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است. از جمله سوابق اجرایی و ورزشی درویش‌زاده می‌تون به عضویت درتیم ملی ژیمناستیک، مربیگری در تیم‌های ملی از سال 1371 تا 1374، سرمربیگری و مدیریت تیم‌های ملی در مسابقات جوانان آسیا در سال 2005، مربیگری بدنساز تیم ملی کشتی جهت اعزام به مسابقات المپیک آتن، مدیریت تیم‌های ملی در مسابقات کشورهای غرب آسیا در سال 2006، ریاست تربیت بدنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و ... اشاره کرد.  
 


***اصغر رحیمی  
 

اصغر رحیمی دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک نیز برای سمت‌های دبیرکلی و نائب رئیسی کمیته ثبت‌نام کرد.  
 
رحیمی هفت سال مربی‌گری تیم‌ملی تکواندو ایران و پنج سال سرمربی‌گری تیم‌ملی تکواندو کویت را برعهده داشته است.   
 
از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به معاونت کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌‌‌‌‌‌‌های مختلف آسیایی و همبستگی کشورهای اسلامی، مدیریت ستاد بازی‌های المپیک 2008 پکن و 2012 لندن و ... اشاره کرد. 


 
*** حسین رضازاده  
 
حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری نیز برای سمت‌های نائب‌ رئیسی و هیئت اجرایی ثبت‌نام کرد.  
 
رضازاده علاوه بر کسب مدال‌های مختلف طلای المپیک و جهانی و آسیایی، رکورددار دو ضرب و مجموع دسته فوق سنگین جهان و آسیا و رکورددار یک‌ ضرب، دو ضرب و مجموع دسته فوق سنگین المپیک است.  
 
از جمله سوابق وی می‌تون به چهار سال عضویت در هیأت‌مدیره باشگاه فرهنگی- ورزشی سایپا، مدیریت تیم‌های ملی وزنه‌برداری طی دو سال، نمایندگی منتخب مردم تهران در چهارمین دور انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست کمیته ورزش شورای شهر تهران اشاره کرد.  
 
رضازاده لیسانس تربیت بدنی دارد. 



***محمدعلی رستگار  

 
محمدعلی رستگار رئیس فدراسیون جودو نیز برای سمت‌های خزانه‌درای و هیئت اجرایی ثبت‌نام کرد.  
 
رستگار کارشناسی و کارشناسی ارشد ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری مهندسی اقتصاد از جنوا و مستر فاینانس از تورینو دارد.  
 
وی علاوه بر فعالیت در حوزه ورزش جودو، مدیر استان تهران در سازمان ملی جوانان، مشاور شورای اسلامی شهر تهران عضو هیأت مدیره شرکت داده‌پردازان تدبیر سرمایه، مدیریت کل آموزش و بهسازی نیروی انسانی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور و ... بود. 


 
***محسن رضوانی  
 

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا،شیرجه،واترپلو نیز برای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کرد.  
 
رضوانی کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی و کارشناسی دفتر استعدادیابی و قهرمان‌پروری دارد.  
 
وی از سال 1382 دبیر کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک بوده است.   
 
رضوانی اولین لژیونر ایرانی واترپلو بود.  
 
از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیر فنی و سرپرستی تیم‌ملی جوانان و بزرگسالان واترپلو، عضویت در کمیته فنی واترپلو، تدریس در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران،عضویت در کمیته مربیان فدراسیون جهانی(FINA) و ... اشاره کرد. 


 
***محمد زارع‌پور

 
محمد زارع‌پور رئیس فدراسیون تنیس روی میز، برای پست‌های خزانه‌داری و هیئت اجرایی ثبت‌نام کرد.  
 
مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس و گروه خودروسازی سایپا، ریاست هیأت مدیره شرکت سیوکو،‌ عضویت در هیأت مدیره شرکت هواپیمایی کیش و بورس بین‌المللی نفت، مدیریت امور مالی و اداری شرکت بازرگانی پل امید و ... تنها بخشی از فعالیت‌های اجرایی وی می‌باشد.

 
 
***کیکاووس سعیدی  

 
سعیدی رئیس فدراسیون گلف نیز برای هیئت اجرایی ثبت‌نام کرده است. وی 37 سال سابقه فعالیت در ورزش کاراته را دارد.  
 
از سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیرکلی در استان‌های مختلف، عضویت در شورای راهبردی سازمان تربیت‌ بدنی، عضویت در کمیته پیشگیری و مبارزه با رشوه سازمان تربیت بدنی، دبیر شورای تحول اداری سازمان، دبیر ستاد مرکزی ماده 88 و ... اشاره کرد.



***شاهرخ شهنازی

 
شاهرخ شهنازی رئیس آکادمی ملی المپیک و پاراالمپیک نیز برای پستهای دبیری و خزانه‌داری ثبت نام کرده‌ است.  
 
شهنازی کارشناس علوم بانکداری و کارشناس ارشد مدیریت دارد.  
 
وی به مدت دو سال شهردار شهرستان کرج بود و دبیرکلی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، مشاور امور بین‌الملل معاون رئیس جمهور و سازمان تربیت بدنی طی سه سال، ریاست هیئت امنا و مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزش ذوب‌آهن، ریاست کمیته امور بین‌الملل کمیته ملی المپیک، نایب رئیس فدراسیون فوتبال، ریاست فدراسیون تنیس، عضویت در هیئت اجرایی تنها بخشی از سوابق وی است.  
 
شهنازی همچنین قائم مقام دائمی رئیس کنفدراسیون تنیس روی میز قاره آسیا ازسال 2013 و نماینده ویژه ریاست ITTF در بازی‌های المپیک و آکادمی‌های بین‌المللی و عضو کمیته تجهیزات و لوازم ورزشی فدراسیون جهانی ITTF و ... است. 



***رباب شهریان

 
شهریان معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان برای نایب رئیس کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است.  
 
وی دارای فوق لیسانس تربیت بدنی و 27 سال سابقه کار در وزارت ورزش و جوانان استان تهران است.  
 
از جمله سوابق مدیریت وی می‌توان به مدیریت در دفتر توسعه ورزش بانوان، دفتر امور مشترک انجمن‌های ورزشی بانوان، نظارت و حمایت مرکز توسعه ورزش زنان، ریاست فدراسیون آمادگی جسمانی وایروبیک و تدریس در دانشکده توانبخشی و پرستاری و مامایی علوم پزشکی ایران و ... اشاره کرد.  
 
ریاست در کمیسیون و ورزش زنان کمیته ملی المپیک، عضویت در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، عضویت در شورای راهبردی سازمان ورزش شهرداری تهران و سازمان تربیت بدنی، نمایندگی سازمان ورزش زنان در دفتر امور زنان و خانواده‌ نهاد ریاست جمهوری و ... بخشی از فعالیت‌های گسترده وی می‌باشد.  
 
شهریان به پاس زحمات و فعالیت‌های ویژه جهت توسعه ورزش بانوان از ژاک روگ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک لوح تقدیر دریافت کرد. 


 
***مجید شایسته  
 
مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس برای سمت‌های نائب رئیسی و هیئت اجرایی کمیته ثبت‌نام کرده است.  
 
شایسته مدرک کارشناسی مهندسی عمران دارد.  
 
از جمله سوابق کاری وی می‌توان به ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت آجر‌نسوز کمال، ریاست هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش، ریاست هیأت مدیره شکرت صنایع ریلی ایران خودرو، ریاست هیات مدیره شکرت واگن پارس، نائب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه پارسیان و ... اشاره کرد.  
 
شایسته در پروژه‌های عمرانی- ساختمانی و راهسازی مرتبط با رشته تحصیلی‌اش نیز بسیار پرکار است.

 
 
***محمدعلی شجاعی  
 
محمدعلی شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، نیز برای پست‌های خزانه‌داری و هیئت اجرایی ثبت‌نام کرده است.  
 
از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا، نائب رئیسی اول انجمن جهانی IAA، ریاست این انجمن در آسیا، نائب رئیسی فدراسیون دوچرخه‌سواری، معاونت برنامه‌ریزی و پشتیبانی پژوهشکده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در وزارت کشور و ... اشاره کرد.  
 
معاونت اداری و مالی و قائم مقامی شهرداری بندرعباس، معاونت پژوهشی پژوهشکده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دبیری و عضویت کمیته ورزش دانش‌آموزی فراکسیون ورزشی مجلس شورای اسلامی و ... از دیگر سوابق وی‌ می‌باشد.  
 
شجاعی کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی  از دانشگاه تهران و دانشجوی مقطع دکتری دررشته برنامه‌ریزی است.  
 
 

***محمدعلی صبور  
 

محمدعلی صبور رئیس فدراسیون ورزش سه گانه نیز برای سمت هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است.  
 
از جمله سوابق ورزش وی می‌توان به مدیریت تربیت بدنی نیروهای مسلح، مشاور ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، ریاست در شورای راهبردی ورزش بسیج دهها میلیونی، عضویت در شورای ورزش تربیتی کشور، عضویت در شورای عالی ورزش کشور و شورای ورزش قهرمانی و همگانی کشور و ... اشاره کرد.  
 
وی همچنین در زمینه های اجرایی غیرورزشی نیز پس از جنگ، رئیس گروه تاسیس یادمانهای دفاع مقدس و رئیس گروه مهماتسازی پارچین و ... شد.  
 
سرپرستی اداره عملیات بازرسی ستاد فرماندهی کل قوا، مدیریت رسیدگی به شکایات بازرسی ستاد فرماندهی کل قوا و ... ازدیگر سوابق وی است.  
 
وی همچنین در رشته‌های فوتبال، شنا، بوکس، دو و والیبال نیز فعالیت ورزشی و موفقیتهایی داشته است. 


 
***محمد علی‌آبادی

 
محمدعلی‌آبادی رئیس سابق کمیته ملی المپیک در آخرین روز ثبت نام برای انتخابات در پستهای ریاست و دبیرکلی نام‌نویسی کرد.  
 
علی‌آبادی فوق لیسانس معماری و مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دارد.  
 
از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست سازمان تربیت بدنی و ریاست کمیته ملی المپیک در دولتهای نهم و دهم اشاره کرد.  
 
وی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، معاونت وزارت راه وترابری، معاونت عمران و ساختمان بنیاد مستضعفان و سازمان مجری ساختمان‌های دولتی وزارت مسکن و شهرسازی و ... را برعهده داشته است.

 
 
***مهدی علی‌نژاد  
 
مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو نیز برای سمت‌های دبیری و نایب رئیسی کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کرده است.  
 
علی‌نژاد رتبه 21 کنکور سراسری است. وی مدرک دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را دارد.  
 
از جمله سوابق مدیریتی وی می‌توان به ریاست فدراسیون ووشو غرب آسیا، نائب رئیس ووشو آسیا، عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو، مدیرکلی دفتر ورزش و دبیر شورای مرکزی ورزش وزارت نفت طی پنج سال، عضویت در هیئت مدیره باشگاه نفت تهران، ریاست انجمن ووشو وزارت علوم و ... اشاره کرد. 


 
***غلامعلی محمد علی‌پور   
 
علی‌پور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی نیز برای نایب‌ رئیسی و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کرده است.  
 
از جمله سوابق کاری وی می‌توان به ریاست فدراسیون ورزش‌های همگانی مدیرکلی حوزه ریاست سازمان تربیت بدنی، ریاست فدراسیون جهانی آلیش، نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی، نایب رئیس کمیته ملی المپیک، ریاست کمیته ملی پاراالمپیک و ورزش جانبازان و معلولین، عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و ... اشاره کرد. 


 
***مهدی قدمی
 
مهدی قدمی نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز برای پست‌های ریاست و نایب رئیس کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده‌ است.  
 
از جمله سوابق ورزشی و اجرایی وی می‌توان به مدیر کلی امور اجتماعی و رفاه وزارت کشاورزی، مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان تربیت بدنی، ریاست ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس وزارت رفاه و تامین اجتماعی، نایب رئیس فدراسیون بازی‌های غرب آسیا، ریاست کمیسیون مدیریت و برنامه‌ریزی کمیته ملی المپیک، ریاست کمیته امور ورزشی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، عضو هیئت امنای صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش، عضویت در کمیسیون امور ورزشی شورای المپیک آسیا و ... اشاره کرد. 


 
***خسرو قمری  

 
خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری برای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است.  
 
قمری مسابقه فعالیت در رشته‌های ورزشی از جمله بسکتبال، فوتبال، دومیدانی و دوچرخه‌سواری داشته است.  
 
از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان، معاونت اداری مالی کل ورزش و جوانان، مدیریت کل ورزش و جوانان استان مرکزی و ... اشاره کرد.  
 
قمری دارای مدرک تحصیلی لیسانس مدیریت و کارمند رسمی وزارت ورزش و جوانان است. 


 
***محمد جعفر کامبوزیا  
 

کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج نیز برای خزانه‌داری کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است.  
 
از جمله سوابق مدیریتی وی می‌توان به مدیرکل فنی و مهندسی سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی، معاونت شهرسازی اداره کل مسکن و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان،‌مدیرکل اداره کل مسکن و شهرسازی ایلام و گیلان و ... اشاره کرد.  
 
نایب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج مشاور ارشد ریاست فدراسیون جهانی شطرنج از دیگر سوابق مدیریتی ورزش بین‌الملل است. 


 
***مهدی کرباسیان  

 
مهدی کرباسیان خزانه‌دار و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک این بار برای ریاست وخزانه‌داری کمیته ثبت‌نام کرده است.  
 
از جمله سوابق ورزشی وی می‌توان به ریاست فدراسیون بدمینتون، نایب رئیس کنفدراسیون بدمینتون آسیا، عضویت در کمیته مالی کمیته المپیک آسیا، عضویت در هیئت ‌رئیسه فدراسیون جهانی بدمینتون و ... اشاره کرد.  
 
ریاست هیئت مدیره شرکت پتروشیمی خارک، ریاست هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نیز بخشی از سوابق اجرایی وی می باشد. 


 
***علی کفاشیان  
 
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال نیز برای نایب رئیسی و هیئت اجرایی کمیته ثبت‌نام کرده است.  
 
معاونت ورزشی و امور فدراسیون‌های سازمان تربیت بدنی به مدت سه سال، ریاست فدراسیون دو و میدانی به مدت 17 سال، دبیرکلی کمیته ملی المپیک، نایب رئیسی فوتبال غرب آسیا، عضویت در هیئت اجرایی ASSF و ... بخشی از سوابق ورزشی وی می‌باشد.  
 
کفاشیان به مدت چهار سال عضو تیم‌ملی دو و میدانی بود و رکورددار 110 متر با مانع می باشد. 


 
***علی مرادی  
 
علی مرادی دبیرکل فعلی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا برای سمت‌های ریاست و دبیرکلی کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کرده است.  
 
ریاست فدراسیون وزنه‌برداری، عضویت در مجمع کمیته ملی المپیک، نایب رئیسی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، خزانه‌داری این کنفدراسیون، دبیرکلی شورای وزنه‌برداری قاره آسیا بخشی از سوابق اجرایی داخلی و بین‌المللی وی است.



***محمود مشحون

 
محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال نیز برای نایب رئیس و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است.  
 
ریاست فدراسیون هندبال، عضویت در کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک، نایب رئیس کنفدراسیون بسکتبال آسیا، ریاست و نایب رئیس کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا، عضویت در شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی، عضویت در شورای عالی ورزش آموزشگاه‌های کشور و ... بخشی از سوابق وی است. 


 
***احمد ناطق نوری  
 
احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس برای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است.  
 
ناطق نوری ورزش را از رشته کشتی آغاز کرد و سپس به بوکس روی آورد، کمی بعد در رشته فوتبال هم فعالیت کرد.  
 
ناطق نوری در دو دوره در کمیته اجرایی المپیک حضور داشته است. 


 
***کیومرث هاشمی   
 

کیومرث هاشمی به عقیده بسیاری گزینه وزارت ورزش در انتخابات کمیته ملی المپیک است، وی در پستهای ریاست و دبیرکلی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است.  
 
هاشمی قائم مقام و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از سال 1388 تا سال 1392 بود.  
 
معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کشور، مدیرکل تربیت بدنی در استان‌های یزد و همدان، سرپرستی فدراسیون فوتبال، دبیری شورای ورزش قهرمانی کشور، ریاست کمیسیون آکادمی و آموزش کمیته ملی المپیک، مسئولیت تربیت بدنی بسیج وزارت آموزش و پرورش، دبیری هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش و ...  برخی از سوابق اجرایی وی می‌باشد. 


 
***سیدمهدی هاشمی  
 

سیدمهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی نیز در سمت‌های نایب رئیسی و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده است.  
 
هاشمی فوق لیسانس معماری دارد و دانشجوی دوره دکتری رشته عمران- زلزله است.  
 
از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست آکادمی تیراندازی آسیا، عضویت در هیئت اجرایی کنفدراسیون تیراندازی آسیا، قائم مقامی وزارت راه و ترابری، ریاست کمیسیون عمران مجلس، سرپرستی واحد اتوبوسرانی تهران و ... اشاره کرد.  
 


***فریده هادوی   
 
فریده هادوی کارشناس خبره در امور بازی‌های المپیک، در سمت نایب رئیسی این کمیته ثبت‌نام کرده است.  
 
عضویت در شورای مدیریت پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،عضویت در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، عضویت در کمیسیون مدیریت و برنامه‌ریزی کمیته ملی المپیک ایران، عضویت در کمیسیون زنان کمیته ملی المپیک، عضویت در ستاد بازی‌های آسیایی گوانجو، نایب رئیس فدراسیون اسلامی ورزش زنان، مدیرکلی ورزش قهرمانی و پایگاه‌های استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان و ... بخشی از سوابق و فعالیت‌های اجرایی وی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: المپیک ، کاندید ، بیوگرافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۱:۲۴ ۳۰ دی ۱۳۹۲
کسی دیگه از مامانش قهر نکرده ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار