بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از تصمیم ائتلاف معارضان سوری برای حضور در نشست ژنو2 به منظور حل و فصل بحران سوریه استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در بیانیه این اقدام معارضان سوری اقدامی شجاعانه و تاریخی خواند که در راستای حل سیاسی بحران سوریه که بیش از 3 سال است نابودی و بدبختی را برای مردم به ارمغان آورده اتخاذ شده است.

پیشتر دبیر کل سازمان ملل از احمد الجربا رئیس ائتلاف معارضان سوری خواسته بود که هیئتی را به منظور حضور در گفت‌وگوهای مستقیم با دولت سوریه در ژنو معرفی کنند تا این نشست منجر به ایجاد توافق میان دو طرف نزاع و اجرای کامل بیانیه ژنو در سال 2012 و انتقال سیاسی قدرت برای پایان دادن به رنج مردم شود.

رئیس ائتلاف مخالفان خارج نشین سوریه، شب گذشته با حضور در نشستی خبری از عزم معارضان برای حضور در ژنو2 خبر داد.

وی کنفرانس ژنو2 را دروازه‌ خواسته‌های آنچه انقلاب ملت سوریه خواند دانست و گفت: مشارکت دولت در ژنو 2 مانند مشارکت بشار اسد در تشییع جنازه خود است.

این در حالی است که پیش از این بارها معارضان به دلیل شکاف‌ها و اختلاف‌ نظرهای داخلی از معرفی تیم متحد برای حضور در ژنو2 بازمانده بودند و اخیرا نیز 40 عضو این ائتلاف از عضویت در ائتلاف معارضان سوری استعفا داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار