ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را علیه گروههای تروریستی در غرب فرودگاه نیرب در حلب آغاز کرده است و درگیریها بین داعش و دیگر گروههای مسلح نیز ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ ارتش سوریه پس از بازپس‌گیری نقارین و اطراف آن در حومه حلب از گروههای مسلح به پیشروی خود ادامه می دهد و عملیات گسترده ای را در غرب منطقه تحت محاصره نیرب آغاز کرده است.

احمد فرحات گزارشگر شبکه المنار در گزارشی به نقل از خبرنگار المنار گفت که ارتش سوریه به سوی پل نیرب پیشروی کرده و توانسته است چندین ساختمان را بازپس گیرد و به افراد مسلح تلفات وارد کرده است.

ارتش سوریه همچنین به مقر گروه موسوم به لشکر توحید در روستای شیخ لطفی در جنوب حلب حمله کرد که به کشته شدن شمار زیادی از افراد مسلح از جمله یکی از فرماندهان آنان به نام ابو قعقع منجر شد.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز اعلام کرد ؛ یگانهایی از ارتش همه اعضای چند گروه تروریستی را در منطقه شیخ نجار و اطراف زندان مرکزی حلب کشتند و جنگ افزارهای آنها را منهدم کردند.

دیده‌بان مخالفان سوری ( مستقر در لندن) نیز از درگیریهای شدید در حلب خبر داد و اعلام کرد شماری از افراد مسلح در مزرعه حیلان و منطقه حریتان و منطقه قبر انکلیز کشته یا زخمی شدند.

منابع مخالفان گفتند در منطقه نحلیه در اطراف حمص نیز نه فرد مسلح در کمین نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.

تلاش افراد مسلح برای ورود از خاک لبنان به سوریه از منطقه القصیر خنثی شد.

منابع رسانه ای کُردی درباره درگیری بین داعش و دیگر گروههای مسلح گفتند دهها فرد مسلح جبهه اسلامی پس از افتادن شهر جرابلس به دست اعضای داعش به یگانهای حمایت از ملت کرد مستقر در شهر عین العرب پناهنده شده‌اند. 

مردم شهر جرابلس پس از کنترل داعش در حال مهاجرت از این کشور هستند زیرا اعضای داعش در پی درگیری شدید بین داعش و گروههای مسلح در شهر منبج در حلب به اعدام مخالفان و قطع کردن سرهای آنان در جرابلس اقدام کرده‌اند.

منابع رسانه‌ای مخالف اعلام کردند، گردانهای ارتش آزاد ( شورشیان مسلح سوری ) با یک کاروان نظامی وابسته به داعش که راهی منبج بود درگیر شدند.

از طرف دیگر اعضای داعش یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده را در یک ایستگاه بازرسی جبهه اسلامی در جاده مارع به اعزاز در حلب منفجر کردند که شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت.

در پی تشدید اختلافات بین داعش و جبهه النصره که هر دو زیر مجموعه شبکه القاعده هستند جریان سلفی اردنی از میانجیگری‌اش بین دو طرف و از کشف هسته‌های نفوذی که برای دامن زدن به درگیریها بین داعش و النصره تلاش می کردند خبر داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار