براساس نتایج تحقیقات داخلی بی بی سی که روز یکشنبه منتشر شد کارمندان بی بی سی از سوء استفاده های جنسی جیمی ساویل از حدود هزار دختر و پسر جوان در رختکن ها و استودیوهای بی بی سی اطلاع داشتند اما چشمان خود را به روی این رسوایی بسته بودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحقیقاتی که توسط جانت اسمیت قاضی سابق انگلیسی صورت گرفته است نشان داد روسای بی بی سی نیز از این فساد اخلاقی مطلع بودند با این حال هیچ اقدامی برای متوقف کردن آن صورت نداده بودند. 

تحقیقات پلیس انگلیس نیز سال گذشته نشان داد این مجری رادیو و تلویزیون انگلیس که در سال 2011 در سن 84 سالگی درگذشت، در واقع یک تبهکار جنسی بود که بیش از پنجاه سال شمار زیادی حتی کودکان هشت ساله را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده بود. 

پلیس انگلیس 450 قربانی جنایت ساویل را شناسایی کرد با این حال نتایج تحقیقات اسمیت از این مسئله حکایت دارد که حدود 100 نفر زمانی که وی در بی بی سی کار می کرد مورد آزاد و اذیت وی قرار گرفته اند. 

پیتر ساندرز مدیر اجرایی انجمن ملی افرادی که در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و در تحقیقات اسمیت نیز وی را کمک کرده است گفت بسیاری از کارمندان بی بی سی اعتراف کرده اند از فساد اخلاقی ساویل اطلاع داشته اند. 

وی گفت مسئله عجیب و تاسف بار دیگر اینکه شمار زیادی از افراد مرتبط با بی بی سی نیز که با آن ها مصاحبه کردم به طور کامل از بدرفتاری های جیمی ساویل اطلاع داشتند. 

گزارش تحقیقات اسمیت پس از انتشار رسمی احتمالا بی بی سی را با بحران و تنش های جدید روبرو خواهد کرد. این گزارش ماه آینده به طور رسمی منتشر می شود. 

افشای رسوایی اخلاقی ساویل موجب بحران برای بی بی سی شده است و این سئوال به ذهن همه خطور کرده است که چطور یک نفر توانسته است چنین بدرفتاری های جنسی داشته باشد اما در بی بی سی هیچ گزارشی درباره این بدرفتاری های وی وجود ندارد و رسوایی اخلاقی وی تنها پس از مرگ وی علنی شد.
جرج انتویسل مدیر کل سابق بی بی سی در پی انتشار این رسوایی استعفا کرد و اکنون تونی هال به سمت وی منصوب شده است.

ساویل یکی از بزرگترین ستاره های تلویزیون انگلیس در دهه های 1970 و 1980 میلادی بود و در حاشیه اجرای برنامه های خود در بی بی سی به قربانیانش حمله می کرد. 

با این حال بی بی سی تنها نهادی نیست که باید به سئوالات درباره جیمی ساویل پاسخ دهد. 

وزارت بهداشت انگلیس در حال حاضر تحقیقات درباره گزارش نشدن موارد مراجعه قربانیان جیمی ساویل به بیمارستانهای دولتی این کشور را آغاز کرده است. پلیس انگلیس سال گذشته در گزارشی اعلام کرد موارد چشم پوشی از گزارش خشونت های جنسی که ساویل مرتکب شده است به سال 1964 نیز باز می گردد. 

به گزارش  علنی شدن رسوایی اخلاقی جیمی ساویل موجب شده است شماری از زنانی که توسط دیگر مجریان بی بی سی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند نیز شکایت کنند، شماری از این مجریان اکنون در دادگاه متهم شده اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار