هيئتی از کنگره آمريکا براي بررسی تحولات اخير مصر وارد قاهره شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، هیئتی از کنگره آمریکا به ریاست "دانا روراباچر" رئیس کمیته امور خارجی و علوم و فضا و فناوری روز شنبه وارد قاهره پایتخت مصر شد. 

سفر دو روزه به مصر، نخستین مرحله از سفر این هیئت به منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. 

منابع وابسته به سفارت آمریکا در قاهره که از این هیئت در فرودگاه قاهره استقبال کردند اعلام کردند هیئت دیگری از کنگره آمریکا به ریاست "استیو استاکمن" عضو سرشناس کمیته امور خارجی و علوم و فضا و فناوری به هیئت نخست در قاهره خواهد پیوست. هیئت نخست از طریق اتریش به مصر سفر کرد و هیئت دوم از طریق آلمان وارد قاهره می شود. 

اعضای هیئت کنگره آمریکا در زمان حضور در مصر با شماری از مسئولان بلندپایه مصری درباره تازه ترین تحولات مصر با توجه به پایان همه پرسی قانون اساسی گفتگو و گام های بعدی را برای اجرای نقشه راه و کمکی که آمریکا می تواند در آینده در اختیار مصر قرار دهد بررسی خواهند کرد. مسائل دیگر منطقه از جمله بحران سوریه و روند صلح خاورمیانه از دیگر محورهای مذاکرات هیئت آمریکایی با مقامات مصری خواهد بود. 

هیئت کنگره آمریکا صبح روز دوشنبه به منظور مذاکره با مسئولان اسرائیلی و فلسطینی درباره روند صلح، قاهره را به مقصد تل آویو ترک خواهد کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار