نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این هدف در نشست ژنو ۲ چه حضور داشته باشد و چه نداشته باشد، از ظرفیت خود برای حل مسائل عاجل سوریه با راه حل‌های سیاسی استفاده خواهد کرد.

محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عدم حضور ایران در نشست ژنو ۲ گفت: جمهوری اسلامی ایران در بالا‌ترین سطح ممکن نقش خود را در برون رفت از تنگنا‌ها در دنیای اسلام و کشور سوریه ایفا نموده و با توجه به نقش کلیدی و موثری که کشور ما برخوردار است همواره در این عرصه پیشگام و پیشرو بوده است.  
 
وی تصریح کرد: اقدامات، تصمیم‌ها و نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به مسئله سوریه باعث شده که امروز با یک اجماع جهانی روبرو شویم که تنها راه برون رفت از مسائل سوریه را راه حل سیاسی می‌داند که این‌‌ همان سخنی است که از آغاز تنش‌های سیاسی در کشور سوریه که با مدیریت آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شد، برآن تاکید داشتیم.  
 
نماینده مردم تهران اظهار داشت: نشست ژنو ۲ بدون جمهوری اسلامی ایران به طور طبیعی از کارایی مطلوب برخوردار نخواهد بود، اما ما برای گشوده شدن گره مردم بزرگوار و ستمدیده سوریه و برون رفت از تنگنا‌ها از تمام توانمان استفاده خواهیم کرد و امیدواریم نشست ژنو ۲ هم در این مسیر حرکت کند.  
 
ابوترابی فرد در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این هدف در نشست ژنو ۲ چه حضور داشته باشد و چه نداشته باشد، از ظرفیت خود برای حل مسائل عاجل سوریه با راه حل‌های سیاسی استفاده خواهد کرد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اقدامات ، تصمیم ، راهبردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار