شهردار منطقه 7 از اضافه شدن سه کتابخانه جدید در این منطقه خبر داد و گفت: با هدف ایجاد انگیزه و علاقه در شهروندان برای کتابخوانی، افزایش کتابخانه های سطح منطقه را در دستور کار قرار داده ایم.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دکتر رضا نگهبان با اعلام این مطلب افزود: به منظور استفاده بیشتر و بهینه شهروندان منطقه از کتاب و کتابخوانی سه کتابخانه جدید در سرای محلات خواجه نظام الملک، شارق شرقی و غربی تا پایان سال  راه اندازی و تجهیز خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در مرحله اول هریک از این کتابخانه ها با 5هزار جلد کتاب تجهیز می شوند و در سال آینده 3هزار جلد کتاب دیگر  به آنها افزوده می شود.
 
شهردار منطقه 7 با بیان اینکه در حال حاضر 10 کتابخانه در سطح منطقه وجود دارد، خاطرنشان کرد: بزرگترین کتابخانه منطقه، کتابخانه فرهنگسرای اندیشه با خانه پژوهش واینترنت است که این مرکز از ساعت 8 صبح تا 24 دایر است.
 
وی افزود: چهار کتابخانه دبستان، نظام آباد، محله دهقان  و سرای محله خواجه نظام (سپیدار) به صورت فعال در این منطقه در حال ارائه خدمات هستند.
 
دکتر نگهبان با اشاره به تجهیز کتابخانه های این منطقه بیان کرد: در هریک از کتابخانه‌ها، تعداد 6 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف موجود است.
 
به گفته وی، امروزه در بسیاری از جوامع توسعه یافته کتاب و کتاب خوانی از ارزش ویژه ای برخوردار است. همواره تعداد کتابخوانان و کتابخانه های فعال را می توان یکی از مبانی توسعه یافتگی دانست و استاندارد سازی و ایجاد فضای مطلوب در کتابخانه ها و توسعه و تجهیز این مراکز به عنوان پایگاه اصلی برای جذب دانش آموزان به کتابخوانی یکی از مهمترین و موثرترین راه های توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
برچسب ها: شهردار ، تعداد ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار