رحالی که وودی آلن با تازه‌ترین فیلم خود ژاسمین غمگین درفصل جوایز سینمایی گذاشته، خبر‌ها حاکی از اتمام فیلمبرداری فیلم بعدی او توسط داریوش خنجی در جنوب فرانسه است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،‌آلن که مدتی است اجازه نمی‌دهد اطلاعات مربوط به فیلم‌هایش به راحتی به دست رسانه‌ها بیفتد، فیلم تازه‌اش را هم درسکوت خبری مقابل دوربین بردو حالا پس از اتمام فیلمبرداری آن دست ‌کم عنوان و چندعکس از آن منتشر کرده است.

نام فیلم جادودر مهتاب است و آیلین اتکینز، کالین فیرث، مارسیاگی هاردن، امااستون و جکی ویور در آن بازی می‌کنند. جادو در مهتاب  پس از نیمه‌شب در پاریس(2011) دومین فیلم آلن است که در فرانسه و هشتمین فیلم اوست که در اروپا مقابل دوربین می‌رود.

هنوزتاریخی برای اکران فیلم مشخص نشده اما طبق روال فعلی آلن فیلم سال 2014 روانه‌ی سینما‌ها خواهد شد.

اخبار مربوط به فیلم تازه‌ی وودی آلن تنها دلیل مطرح شدن نام کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر 77 ساله‌ی آمریکایی در رسانه‌ها نبود چون آلن با انتشار نامه‌ای سرگشاده درنشریه‌ی هالیوود ریپورتر از آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی آمریکا خواست در مراسم اعطای اسکارشاخه‌ای هم به بهترین بازیگردان اختصاص بدهد.

آلن در این نامه نوشت که جولیت تیلور، بازیگردان فیلم‌های او که علاوه بر انتخاب صحیح بازیگران برای نقش‌هایی که او نوشته چهره‌های جدید را هم کشف کرده، یکی از مؤثر‌ترین همکاران او در ساخت فیلم‌هایش بوده و به خاطر وجوداوست که فیلم‌هایش پر از نقش‌‌آفرینی‌های تماشایی است.

به گفته‌ی آلن گاهی اوقات تیلور حتی به زحمت سعی کرده او را متقاعد کند که از بازیگری استفاده کند و آلن وقتی تن به خواسته‌ی او داده متوجه شده که تصمیم تیلور صحیح بوده است.
آلن همچنین از کشف استعدادی مثل مریل استریپ توسط تیلور یاد کرده که تیلور وقتی که استریپ نسیتاً ناشناخته بود، او را برای نقش کوچکی در منهتن( 1979) انتخاب کرد.
آلن در ادامه نوشته:" پروسه‌ی تست و انتخاب بازیگر برایم سخت است چون هم حوصله‌ام راسر می‌برد و هم اینکه خجالت‌زده‌ام می‌کند.
اگردست خودم بود اصلاً توجهی به این نمی‌کردم که گروه محدودی از هنرپیشه‌ها که با آنها کار کرده‌ام به نقش‌هایم می‌خورند یا نه و مدام از آنها استفاده می‌کردم.
در فیلم‌های من خبری از جلوه‌های ویژه نیست و داستان آنها درباره ی انسان‌هاست و به همین خاطر انتخاب صحیح بازیگران کاملاً ضروری است."
درخواست سخاوتمندانه‌ی آلن از آکادمی از این نظر جالب است که خود هیچ علاقه‌ای به مراسم اسکار و به خانه بردن مجسمه‌ی طلایی آکادمی ندارد و به گفته‌ی خودش حتی وقتی در شاخه‌ای نامزداست ترجیح می‌دهد در خانه بماند و سرشب بخوابد./مه
انتهای پیام/
برچسب ها: وودی آلن ، فیلم ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار