جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر مخالفت خود با طرح پیشنهادی جان کری برای حل مسئله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری الرساله نت، "سامی ابو زهری" سخنگوی حماس در تظاهرات روز جمعه در غزه اعلام کرد تشکیلات خودگردان نباید خود را نماینده تام الاختیار فلسطینیان در ادامه مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی بداند و از جانب مردم فلسطینی تصمیم گیری و توافقنامه ای با این رژیم امضا کند .

ابو زهری درباره پیامدهای خطرناک امتیاز های دردناکی که مسئولان تشکیلات خودگردان در روند گفتگوهای سازش اعطا می کنند ، تصریح کرد فلسطینیان هرگز از اصول ، عقاید و حقوق اساسی خود چشم پوشی نخواهند کرد .

سخنگوی حماس در ادامه از کشورهای عربی خواست از روند مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی حمایت نکنند .

ابو زهری در ادامه گفت : جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به خوبی می دادند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نمی تواند خود را نماینده مردم فلسطین بداند.
وی در ادامه از عباس خواست گفتگوهای سازش با رژیم صهیونیستی را فوری متوقف و در مسیر اجرای توافقنامه آشتی ملی فراگیر تلاش کند .

سامی ابو زهری تاکیدکرد حماس هرگز راضی نخواهد شد پرونده آشتی ملی فدای توطئه های وزیر امور خارجه آمریکا شود و بر آمادگی کامل این جنبش برای اجرای فوری توافقات قبلی میان فتح و حماس از جمله توافقنامه دوحه و قاهره تاکید کرد .

سخنگوی جنبش حماس در ادامه از سکوت فعلی جامعه بین المللی به ویژه کشورهای منطقه در برابر جنایت هایی که در حق آوارگان فلسطینی در اردوگاه یرموک صورت می گیرد ، به شدت انتقاد و تاکید کرد بحران فعلی در اردوگاه یرموک فاجعه ای دردناک بر پیشانی رهبران کشورهای عربی و دنیا باقی خواهد ماند که همواره ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند.

ابو زهری افزود حماس به تلاش های خود برای پایان دادن به مشکلات آوارگان فلسطینی در سوریه ادامه می دهد .

وی افزود اردوگاه های آوارگان فلسطینی در سوریه باید از خشونت های داخلی این کشور کاملا بی طرف باشند و از گروههای مسلح مخالف دولت سوریه هم خواست از اردوگاه ها خارج شوند.

سخنگوی حماس در ادامه بر لغو فوری تحریم ها علیه ساکنان اردوگاه آوارگان فلسطینی 
یرموک در جنوب دمشق و ارسال کمک های بشر دوستانه برای افراد نیازمند تاکید کرد .

ابو زهری در ادامه سخنان خود از سکوت کشورهای عربی در برابر تشدید تحریم ها ظالمانه علیه ساکنان نوار غزه به شدت انتقاد کرد و از این کشورها خواست دولت مصر را برای بازگشایی دایمی گذرگاه مرزی رفح تحت فشار بگذارند .

وی خاطر نشان کرد جنبش حماس هرگز در امور داخلی هیچ کشور عربی مداخله نمی کند و توجیهات مقامات مصر برای بستن گذرگاه مرزی رفح و اعمال تحریم علیه ساکنان غزه ادعا های کاملا بی اساس است .

گفتنی است،‌ در تظاهرات دیروز در غزه در مخالفت با ادامه محاصره اردوگاه یرموک و اعمال تحریم ها علیه نوار غزه ، هزاران نفر حضور داشتند . این تظاهرات به فراخوان جنبش حماس برگزار شد و نمایندگان احزاب و گروههای فلسطینی شخصیت های میانه رو در آن شرکت داشتند .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار