استاندار اردبیل گفت: 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق توسعه ملی به شکل ریالی در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان است تا در این زمینه حرکت تحولی را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه ستاد تسهیل واحدهای تولیدی و صنعتی در اردبیل اظهار داشت: در کنار آن می‌توان از تسهیلات 20 میلیارد دلاری این صندوق که به شکل ارزی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد استفاده کرد چرا که هیچ محدودیتی برای جذب این تسهیلات به استان‌های مختلف قائل نشده‌اند.

وی با بیان اینکه همه ما اعم از دستگاه‌های دولتی،‌ بانک‌ها و خود کارآفرینان در حمایت و هدایت سرمایه‌های کشور به سمت اشتغال نیاز به تغییر نگرش داریم، یادآور شد: این تغییر نگرش به تدریج و با ایجاد زمینه‌های مناسب اتفاق می‌افتد و در این راستا همه باید با جدیت و تلاش بیشتر عمل کنند.

استاندار اردبیل استفاده از مدل‌های مختلف حمایت از سرمایه‌گذاران اعم از اوراق مشارکت، بهره‌گیری از ظرفیت بازار سرمایه، بانک توسعه اسلامی و فاینانس چینی را یادآور شد و افزود: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه زیربناها در امر ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

خدابخش با بیان اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی به پویایی اقتصادی و ایجاد اشتغال استان کمک می‌کند بر همکاری بانک‌های عامل تاکید کرد.

وی تامین سرمایه در گردش برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی از سوی بانک‌های عامل را ضروری اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم مشکلات واحدهای تولیدی را با توجه به اختیارات قانونی برطرف کنیم و برای خارج شدن از تنگناهای اقتصادی تولید توجه به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس شورای اداری استان در ادامه از بررسی مسایل و مشکلات سه واحد تولیدی و صنعتی در ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی استان خبر داد و ابراز داشت: این واحدهای تولیدی که در زمینه‌های آب میوه، پرورش گاو شیری و میلگرد فعالیت می‌کنند و با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش و بدهی معوق روبرو هستند خواستار رفع موانع و تنگناهای این واحدها از سوی مبادی ذیربط شد/ش.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، صندوق ، توسعه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.