کار‌شناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بوئین زهرا گفت: مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ شده، فست فود‌ها و نمک از جمله مشکلاتی است که در الگوی مصرف غذایی دانش‌آموزان به ویژه در میان وعده‌ها وجود دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سپیده مهدیخانی، اظهارکرد: مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ شده، فست فود‌ها و نمک از جمله مشکلاتی است که در الگوی مصرف غذایی دانش‌آموزان به ویژه در میان وعده‌ها وجود دارد و میان وعده سالم باعث خواهد شد، دانش‌آموزان سالم باشند.

وی تصریح‌کرد: برای پیشگیری از فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، اضافه وزن و چاقی در بزرگسالی، میان وعده دانش‌آموزان باید شامل موادی باشد که علاوه بر تأمین نیازهای تغذیه‌ای، کم نمک و کم روغن نیز باشد و تنقلات چرب و شور، میان وعده‌های مناسبی نیستند.

کار‌شناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بوئین زهرا تاکید کرد: استفاده از انجیر و توت خشک، نخودچی و کشمش، انواع مغزهای بونداده و بدون نمک توصیه می‌شود.

وی اضافه‌کرد: برگه زردآلو، انواع میوه‌ها مانند سیب، پرتقال، نارنگی، هلو، زردآلو، لیموشیرین و همچنین سبزیجاتی مانند هویج، کاهو، خیار، گوجه‌فرنگی، می‌تواند در میان وعده‌ها استفاده شود.

طبق گفته مهدیخانی، ساندویچ‌هایی مانند نان و پنیر و گردو، انواع کوکو و کتلت، نان و حلواشکری، نان و پنیر و خرما، نان و تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی و همچنین استفاده از ساندویچ‌های خانگی که در تهیه آن‌ها نمک و روغن کمتری استفاده شده باشد میان وعده مناسبی برای دانش‌آموزان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به میان وعده‌ها از این نظر اهمیت دارد که استفاده از مواد مضر، یکی از علل بروز بیماری‌های قلبی عروقی است.

کار‌شناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بوئین زهرا یادآورشد: اختلال در چربی‌های خون، فشارخون بالا، چاقی، کم تحرکی، استرس، فشارهای روانی و استعمال دخانیات دیگرعوامل دخیل در بروز این بیماری‌ها است.

انتهای پیام/م


منبع: ایسنا
برچسب ها: قزوین ، فست فود ، نمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.