مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا کاتالیست هزار و 500 دستگاه تاکسی به طور رایگان تعویض خواهد شد.

حیدرزاده، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص برنامه‌های هفته هوای پاک در استان تهران گفت: با همکاری گروه خودروسازی سایپا و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و اداره کل محیط‌زیست استان تهران تاکسی‌ها در مرکز معاینه فنی نیایش تست خواهند شد و در صورت نیاز به تعویض کاتالیست می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های سایپا نسبت به تعویض رایگان کاتالیست خودروی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در دانشگاه تهران و عقد تفاهم‌نامه آموزشی پژوهشی با دانشکده محیط‌زیست استان تهران از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سومین روز از هفته پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به حضور خود و رئیس سازمان محیط‌زیست در جلسه شورای شهر تهران افزود: همچنین یک کارگاه آموزشی ویژه مدیران HSD (صنایع استان) در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

حیدرزاده، با اشاره به رونمایی از تولید خودروی برقی ادامه داد: چهارشنبه صبح با حضور رئیس سازمان محیط‌زیست و جمعی از مسئولان از خودروی برقی رونمایی خواهد شد تا گامی باشد برای فرهنگسازی در استفاده از وسایل نقلیه برقی.

وی ادامه داد:‌ برگزاری مسابقه دومیدانی ویژه شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و افتتاح 12 هکتار فضای زیتون‌کاری و افتتاح جشنواره بزرگ کودک، نوجوان و هوای پاک از جمله برنامه‌های 4 و 5 بهمن ماه می‌باشد.

حیدرزاده در پایان خاطرنشان کرد: بازدید و تست فنی موتورخانه استانداری تهران، تست معاینه فنی خودروهای دولتی و افتتاح سیستم آنلاین خروجی دودکش شرکت ایران یاسا (صنایع تولید لاستیک موتورسیکلت، دوچرخه و ...) از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در طول هفته هوای پاک می باشد.

شایان ذکر است: امروز همزمان با آغاز هفته هوای پاک و سالروز میلادحضرت رسول اکرم (ص) مدیرکل محیط‌زیست استان تهران از مرکز محک بازدید خواهند کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: کاتالیست ، دانشکده ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار