رییس فراکسیون جذب سرمایه گذاری خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی شدن توافق ژنو، نه تنها سبب افزایش میزان سرمایه گذاری های خارجی در کشور خواهد شد بلکه مسیر انجام مذاکره و ورود شرکت های نفتی بین المللی به ایران را خواهد گشود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جلیل جعفری بنه افزود: اجرایی شدن توافق ژنو دستاوردهای مثبت زیادی را در همه بخش های اقتصادی کشور در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در پی اجرایی شدن توافق ژنو، تحولی بزرگ در صنعت نفت و گاز کشور ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: ایران دارای ذخایر بزرگی از منابع نفت و گاز است و براین اساس، شرکت های بزرگ بین المللی خواستار ورود به صنعت نفت کشور برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش های مختلف هستند.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با اجرایی شدن توافق ژنو، چشم انداز مثبتی در صنعت نفت و گاز ایجاد خواهد شد، ضمن آنکه ایران قادر خواهد بود عقب ماندگی خود در توسعه میادین نفتی و گازی مشترک را جبران کند.

جعفری با اشاره به آمادگی غولهای نفتی برای ورود به صنعت نفت ایران، گفت: شرکت های نفتی بزرگ آمریکایی و اروپایی علاقه مند به مشارکت در طرح های توسعه نفت و گاز ایران هستند و اجرایی شدن این توافق می تواند روند ورود آنها را تسهیل کند.

وی اظهار داشت: پس از توافق اولیه در ژنو در ماه های گذشته، شرکت های نفتی بین المللی مذاکراتی را با ایران شروع کردند و در صورت بهبود شرایط، حضور آنها جدی تر خواهد شد.

رییس فراکسیون جذب سرمایه گذاری خارجی مجلس افزود: از طریق توافق ژنو خواسته ما برای برخورداری از انرژی هسته ای تامین شد و ما در مقابل توانستیم برخی موانع ناشی از تحریم ها را رفع کنیم./ش
/

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، گشایش ، ورود ، شرکتهای ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.