رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت : رؤسای کمیسیون های مجلس در جلسه ای که با حضور رئیس جمهور برگزار شد ، بر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اتفاق نظر داشتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، دکتر زاهدی در نشستی که با حضور ائمه جمعه و جماعات کرمان و راور در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان برگزار شد ، افزود: تأکید رؤسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی بر این بود که از حرکت دفعی و ناگهانی اجرای هدفمندی یارانه ها پرهیز شود ، چرا که به مصلحت کشور نیست و باید در سیر زمانی مناسب و با برنامه ریزی اجرا شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه ها در بودجه سال 93 بصورت نقدی به همین میزان فعلی است و یارانه کالا برای دهک های مستضعف و فقیر کشور نیز در دستور کار دولت است.

وی با اشاره به اینکه تنها اجرای هدفمندی یارانه ها برای حل مشکلات کشور و شکوفایی اقتصاد کافی نیست ، تصریح کرد: برای شکوفایی اقتصاد کشور باید نظام مالیاتی ، گمرکی و بانکی که دچار مشکل است اصلاح شود.

زاهدی یادآور شد: بهره وری نیروی انسانی نیز باید در بخش های مختلف بالا رود و در بخش صنعت و کشاورزی هم ، برنامه ریزی های دقیق و مدونی صورت گیرد.

وی ، مبارزه با کالای قاچاق را یکی از راههای شکوفایی اقتصادی عنوان کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان به موضوع هسته ای و مذاکرات ژنو اشاره کرد و افزود: ایران در این مذاکرات با 5 قدرت دنیا طرف است و این مذاکرات مقدمه ای برای اعتماد سازیست که این امر از پایان دی با یکسری اقدامات شروع می شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما به هیچ عنوان از حقوق هسته ای کشور دست بر نمی داریم ، تصریح کرد: این موضوع برای ما یک اصل است و نمی گذاریم به هیچ وجه استقلال کشور خدشه دار شود.

زاهدی از اتفاق نظر نمایندگان استان کرمان درباره ی توسعه استان کرمان با توجه به شایستگی های این استان خبر داد و گفت : مسئله ی بیکاری ، ازدواج ، مسکن جوانان و رضایت خاطر مردم از امنیت حاکم بر استان ، از جمله مسائلی است که نمایندگان با جدیت آنها را دنبال می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ، مسئله کمبود آب را بزرگترین خطر برای استان عنوان کرد و افزود: این کمبود آب در سه بخش شرب ، کشاورزی و صنعت به چشم می خورد بطوری که اگر فکری نکنیم تا چند سال آینده زندگی مردم استان دچار مشکل می شود.

زاهدی با اعلام اینکه بزرگترین معادن سنگ آهن و مس ِخاورمیانه و جهان اسلام در استان کرمان است ، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده ایم تا بتوانیم صادر کننده سنگ آهن به خارج از کشور باشیم.

وی راه اندازی کارخانه و واحد های صنعتی نظیر کک سازی ، تولید کنسانتره و .. را مقدمه ای برای توسعه صنعت فولاد در استان دانست و تصریح کرد: اگر این صنعت در کرمان توسعه یابد بحث اشتغال جوانان نیز حل می شود.

زاهدی با بیان اینکه بیش از 2هزار روستا در استان با تانکر آبرسانی می شوند ، بر توسعه صنایع آب ، برق و گاز استان تأکید کرد و گفت : برای اینکه بتوانیم صنعتی نظیر فولاد را در استان توسعه دهیم ، نیاز است برق لازم برای کارخانه ها تامین شود که دراین راستا ، بهره برداری از 2 نیروگاه سیرجان و کهنوج را در دستور کار قرار داده ایم.

وی استان کرمان را در توسعه شبکه گاز رسانی ، یکی از استان های عقب افتاده کشور دانست و افزود: باید به سرعت گاز رسانی به مناطق جنوبی استان توسعه یابد.

زاهدی خاطرنشان کرد: گاز رسانی به گلباف و راین نیز از اولویت ها ست.

وی تصریح کرد: توسعه شبکه مخابراتی برای پوشش جاده ای نیز از دیگر برنامه های نمایندگان است که طی توافق با وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات این مهم نیز در استان اجرا خواهد شد.

زاهدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: 95درصد صندوق بازنشستگی مس متعلق به استان کرمان است که در گذشته مرکز آن در تهران بود ، اما هم اکنون با جابجایی این مرکز به کرمان و انتقال پول این صندوق به بانک های کرمان گشایش بانکی در استان اتفاق افتاده است.

وی یادآورشد: اگر دو پروژه عظیم پتروشیمی دراستان راه اندازی شود نزدیک به 5 هزار نفر مستقیم و 50 هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند./ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.