مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: صادرات مرغ و ماهی منجمد از اصفهان در 9 ماه امسال حدود 1 میلیون دلار برای این استان ارزآوری داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اصفهان، دکتر سید اکبر حسینی، از صادرات 243 هزار کیلوگرم مرغ منجمد از اصفهان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عراق در این مدت خبر داد و افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال که 70  هزار کیلوگرم مرغ منجمد بوده 5/3 برابر افزایش داشته است.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: همچنین در 9 ماه امسال علاوه بر مرغ منجمد حدود 70 هزار تن ماهی منجمد نیز به این کشورها صادر شده است.

حسینی افزود: دامپروري مي تواند يكي از منابع مهم صادرات غيرنفتي كشور از لحاظ صدور مازاد محصولات دامي و فرآورده هاي جنبي آن باشد.
وي گفت: امروزه توسعه صادرات غيرنفتي تنها به افزايش درآمد ارزي ازطريق توسعه صادرات انواع كالاها و خدمات محدود نمي شود بلكه توسعه صادرات نقش مهمتري را به عنوان يك راهبرد رشد و حتي توسعه اقتصادي به عهده دارد.
وي ابرازاميدواري كرد كه با رفع مشكلات صادركنندگان و با افزايش صادرات اين گونه اقلام، كشور روز به روز از صادرات نفتي خارج شود و به سمت افزايش صادرات غيرنفتي حركت فزاينده داشته باشد.

برچسب ها: اصفهان ، ارز ، آوری ، صادرات ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.