شاعران نسبت به داوری‌های جشنواره «شعر فجر» امسال امیدوارند.

باشگاه خبرنگاران- جشنواره «شعر فجر» درحالی کار خود را آغاز می‌کند که امیدی در بین شاعران نسبت به داوری‌های امسال جشنواره «شعر فجر» دیده می‌شود. پیرامون این جشنواره، اظهار نظرهای متفاوتی را شاهد بودیم شاعرانی از نحوه برگزاری جشنواره «شعر فجر» در سالهای گذشته گلایه داشتند.
 
این گلایه‌ها از بی‌اعتنایی جشنواره «شعر فجر» در سال‌های گذشته نسبت به شاعران پیشکسوت در سال‌های قبل تا نحوه داوری در جشنواره را دربر می‌گیرد. در سال‌های گذشته تعدادی از شاعران پیشکسوت را به عنوان داور جشنواره معرفی می‌کردند و تعداد دیگری بی‌اعتنا بودند حتی از ارسال کارت دعوت به جشنواره «شعر فجر» به نشانه احترام به این افراد دریغ کردند. 

بی‌اعتنایی جشنواره «شعر فجر» نسبت به شاعران پیشکسوت، برخی از همین شاعران را به این عقیده رسانده که گویا از یادها و اذهان رفته‌اند این فراموشی تنها در ذهن برگزارکنندگان جشنواره «شعر فجر» در سالهای قبل رخ می‌داد.

جشنواره «شعر فجر» سال‌های گذشته به دلیل نا آشنایی و بی‌اطلاعی برگزارکنندگان آن با فضای شعر و شاعری تنها شاعران شهرستانی را به عنوان برگزیده جشنواره «شعر فجر» معرفی می‌کرد. و طیف شرکت‌کننده در این جشنواره به نسل سوم انقلاب و موضوعات خاص اختصاص می‌یافت مسئله‌ای که چندان منصفانه به نظر نمی‌رسد.

جشنواره «شعر فجر»  مانند سایر جشنواره‌های شعر باید تمام شاعران را دربربگیرد و به طیف خاصی از شاعران اختصاص نیابد. وجود موضوعات متنوع در جشنواره «شعر فجر»‌، میان طبع آزمایی وسیعی را برای شاعران شرکت کننده در جشنواره فراهم می‌کند.

انتخاب شاعران پیشکسوت و جوان در کنار یکدیگر به عنوان برگزیده جشنواره «شعر فجر» تجربه پشکسوت و امید جوان را در فضای شعری کشور بهتر نشان می‌دهد این مسئله، شائبه‌های احتمالی پیرامون داوری آثار را کاهش می‌دهد مسئله‌ای که در سال‌های گذشته کمابیش با آن مواجه بودیم.

امید فراوانی برای تکرار نشدن مسائل سال‌های گذشته در جشنوراه «شعر فجر» امسال وجود دارد حضور عبدالعباد کاکایی به عنوان دبیر برگزاری جشنواره «شعر فجر» امسال، و علاوه برآن حضور برخی داوران سال‌های گذشته در جشنواره «شعر فجر» امسال و حذف برخی افراد شاعران را نسبت به داوری‌های تخصصی‌تر و دور از یک سو نگری امیدوار کرده است.
 
انتهای‌پيام/ص

برچسب ها: شعر ، جشنواره ، شعر فجر ، شاعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار