تیم فوتبال اسپانیا برای راه‌یابی به مسابقات جام جهانی 2014 برزیل در مسابقات مقدماتی در گروه 1 قرار گرفت و با تیم‌های فرانسه، فنلاند، گرجستان و بلاروس هم گروه شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران تیم فوتبال اسپانیا برای راه‌یابی به مسابقات جام جهانی 2014 برزیل در مسابقات مقدماتی در گروه 1 قرار گرفت و با تیم‌های فرانسه، فنلاند، گرجستان و بلاروس هم گروه شد.
 
در این گروه هر تیم 87 بازی به صورت رفت و برگشت انجام داد که اسپانیا در این 8 بازی موفق شد 6 برد و 2 مساوی را از آن خود کند. بازیکنان سرخ پوش اسپانیا توانستند 14 گل را وارد دروازه حریفان کرده و تنها 3 گل از آنان دریافت نمایند.
 
این تیم با تفاضل گل 11، 20 امتیاز کسب کرد و به این ترتیب به عنوان تیم اول گروه 1 حضورش در جام جهانی را قطعیت بخشید.
 
در یکی از دیدارهای این گروه اسپانیا در خانه به دیدار تیم فوتبال بلاروس رفت که این دیدار در پایان با نتیجه دو بر یک به سود مداف عنوان قهرمانی جام جهانی به پایان رسید.
 
"ژاوی" و "آلوارونگردو" گل‌هی اسپانیا را در این دیدار وارد دروازه بلاروس کردند. به این ترتیب اسپانیا برای رفتن به برزیل‌ تنها به امتیاز یک تساوی نیاز داشت که باید در بازی آخر خود که در مقابل تیم گرجستان بود بدست بیاورد. اما بخت با اسپانیایی‌ها یار بود و آنها توانستند حداکثر امتیاز این بازی را بدست آورند و راه صعود به برزیل را برای خود هموار کنند.
 
گفتنی است؛ که مدافع قهرمانی در گروه سختی در مرحله انتخابی جام جهانی قرار گرفته بود. هم گروه شدن با فرانسه کار اسپانیایی‌ها را سخت کرده بود. به هر حال اسپانیا قهرمان 2010 و فرانسه قهرمان 1998 بود که تقابل دو قهرمان سختی خاصی را برای صعود به وجود آورد.
 
اما در نهایت و با تمام فراز و نشیب‌ها شاگردان دل بوسکه توانستند به عنوان تیم اول گروه به صورت مستقیم به جام جهانی برزیل 2014 صعود کنند. اسپانیایی‌هادر تلاش هستند که تبدیل به اولین تیم اروپایی شوند که توانسته در قاره آمریکا به قهرمانی جام جهانی برسد.
 
سرمربی‌گری این تیم برعهده "بیسنته دل بوسکه" است و در میان بازیکنان خوب و با استعداد اسپانیایی‌ها "آندرس اینیستا" را ستاره این تیم معرفی کرده‌اند.
 
اینستیا اکنون در تیم بارسلونا بازی می‌کند. اسپانیا تاکنون 13 بار حضورش در رقابت‌های جام جهانی را به نام خود ثبت کرده است که بهترین عنوانی که در این 13 بار حضور کسب کرده، قهرمانی دوره قبل رقابت‌ها یعنی سال 2010 بود.
 
اسپانیا پس از صعود به جام جهانی و در جمع 32 تیم راه یافته در گروه b جای گرفت و با تیم‌های هلند، شیلی و استرالیا هم گروه شد. این گروه نیز مانند گروه مرحله مقدماتی، گروه سختی است و اسپانیا راه سختی را پیش رو دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار