"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا 26 مارس برای شرکت در نشست مشترک اتحادیه اروپا - آمریکا به بروکسل سفر می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ اوباما در سفر به بروکسل با هرمان فان رومپوی رییس شورای اروپا و خوزه مانوئل باروسو رییس کمیسیون اروپا گفتگو خواهد کرد.

به گفته مقامات اروپایی، این نشست، به اوباما فرصت می دهد تا به انتظارات اتحادیه اروپا برای اعتمادسازی مجدد میان اروپا و آمریکا پاسخ دهد. مدتی است مسئله جاسوسی آمریکا از مقامات و شهروندان اروپا، روابط این دو را به شدت پر تنش و تیره کرده است.

باراک اوباما روز جمعه از تصمیم خود برای اعمال برخی اصلاحات در اختیارات آژانس امنیت ملی آمریکا خبر و وعده داد کشورش دیگر از مقامات بلندپایه کشورهای دوست جاسوسی نخواهد کرد.
کمیسیون اروپا هم با استقبال از این وعده ها، آنها را گذاشتن گامی در مسیر درست خواند ولی در عین حال خواستار آن شد که این وعده ها با عمل همراه شوند.

بر اساس اعلام منابع آگاه، نشست مشترک اتحادیه اروپا - آمریکا همچنین فرصتی است تا گفتگوهای تجاری میان اروپا و آمریکا بر سر ایجاد یک منطقه آزاد تجاری مورد بررسی قرار بگیرد. چهارمین دور از این گفتگوها قرار است در ماه مارس در بروکسل پایتخت بلژیک برقرار شود.

اوباما پیش از شرکت در این نشست، در روزهای 24 و 25 مارس در سومین نشست امنیت هسته ای در شهر لاهه هلند حضور خواهد داشت. در برنامه های سفری وی، دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در واتیکان نیز گنجانده شده ولی زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار