هر آن چيزي که باید از PlayStation Now بدانید

شرکت سوني از ارائه جزئيات دقيق درباره اين محصول خودداري کرده است و اين اطلاعات صرفا از نمايش در طول نمايشگاه حاصل شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سرويس آنلاين PlayStation Now يکي از محصولات پر سر و صدايي بود که شرکت سوني در طول CES 2014 معرفي کرد. اين خدمات به کاربران محصولات سوني به خصوص تلويزيون‌هاي Bravia اجازه مي‌دهد از طريق اتصال آنلاين به اين سرويس، بازي‌هاي کنسول‌هاي مختلف PlayStation را اجرا کنند.

در نمونه نمايش داده شده در طول CES 2014 سوني بازي‌هايي از PS3، PS2، PS1 و PS4 را روي تلويزيون‌هاي Bravia و کنسول دستي Vita اجرا کرد؛ اگر چه سوني مدعي است در آينده مي‌توان همه بازي‌هاي PlayStation را روي همه محصولات سوني (از جمله تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌هاي سوني) اجرا کرد اما اين همه جزئيات نيست.

شرکت سوني از ارائه جزئيات دقيق درباره اين محصول خودداري کرده است و اين اطلاعات صرفا از نمايش در طول نمايشگاه حاصل شد. برخي از مهم‌ترين جزئيات روشن شده از اين سرويس جديد به شرح زير هستند:

براي اجراي بازي‌هاي کنسول PS3 و ما قبل آن روي تلويـزيـون‌هاي سونـي به يـک جويستيـک PS3 DualShock نياز است. براي اجراي بازي‌هاي کنسول PS4 در اين سرويس بايد حتما از جويستيک همين کنسول استفاده شود.

سيستم کسب افتخارات و رتبه‌بندي در سايت بازي‌ها تحت اين سرويس درست مانند گذشته کار مي‌کند.

اين سيستم از بازي‌هاي Multi Player پشتيباني مي‌کند، يعني به طور همزمان مي‌توان بيش از يک جويستيک به تلويزيون متصل کرد. علاوه بر اين مي‌توان به صورت چند نفره بازي‌هاي آنلاين را تجربه کرد، به طوري که همبازي‌هاي آنلاين از کنسول اصلي يا PlayStation Now به بازي متصل شده باشند.

هنوز هيچ بازي خاصي که به طور اختصاصي براي اين سرويس طراحي شده باشد، ساخته نشده اما سوني قصد دارد بازي‌هايي بسازد که تنها تحت خدمات PlayStation Now اجرا شونـد. در طول نمايشگاه CES 2014 شرکـت سونـي بـازي‌هـاي شاخـص The Last Of Us، Beyond: Two Souls، God of War: Ascension و Puppeteer را با استفاده از خدمات PlayStation Now در تلويزيون‌هاي Bravia و کنسول دستي Vita اجرا کرد.

بازي‌ها در PlayStation Now با رزولوشن 720P اجرا شدند، اگر چه سوني اعلام کرد که راندمان و کيفيت گرافيکي اجراي بازي تحت تاثير پهناي باند اتصال به اينترنت بازيکنان قرار خواهد گرفت. سوني عنوان کرد که براي دريافت خدمات PlayStation Now به شکل خوب و قبل قبول احتمالا به اينترنتي با پهناي باند 5 مگابيت بر ثانيه نيازمند خواهيد بود.

خدمات PlayStation Now از يک سيستم ذخيره ابري براي Save کردن اطلاعات در طول بازي استفاده مي‌کند. اين بدين معناست که کاربران اين خدمات مي‌توانند بخشي از بازي را در منزل و روي تلويزيون خود، بخشي را با استفاده از کنسول دستي Vita يا تبلت يا تلفن هوشمند سوني اجرا کنند و صرف دستيابي به حساب کاربري بازي براي ادامه بازي در پلتفورم‌هاي ديگر کافي است. در مقابل شرکت سوني هيچ اطلاعاتي راجع به قيمت خريداري خدمات، هزينه عضويت ماهانه، هزينه بازي‌هاي انتخابي در اين سرويس و موارد ديگر ارائه نکرده است. در اين مورد سوني اعلام کرد که تصميمات قطعي در اين زمينه هنوز اتخاذ نشده است. علاوه بر اين سوني در پاسخ به سوالي در مورد پايداري سيستم در صورت ارائه جهاني اين سيستم خودداري کرد. در صورتي که خدمات ابري بازي به صورت همگاني ارائه شود، سرورهاي غول پيکر و بسيار توانمندي براي اين کار نياز است، به طوري که در حال حاضر هيچ سروري وجود ندارد که بتواند اين حجم از پردازش گرافيکي را به طور متمرکز در جهان انجام دهد. با توجه به نزديک بودن زمان شروع آزمايشي اين خدمات و زمان عرضه نسخه تلويزيوني اين خدمات در تابستان، احتمالا به زودي اطلاعات دقيق‌تري در مورد PlayStation Now منتشر خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار