علی معلم: 130 فيلم از کارگردانان طيف هاي مختلف به دفتر جشنواره رسيد که توسط هيأت انتخاب ديده شد.

 به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، درحالي كه يكي از رسانه ها از راه نيافتن فيلم هاي «طبقه حساس» و «امروز» به جشنواره امسال خبر داده بود، علي معلم سخنگوي هيات انتخاب با تكذيب اين خبر اعلام كرد فيلم هاي كمال تبريزي و مير كريمي به بخش مسابقه سينماي ايران راه يافته اند.

اعضاي هيأت انتخاب تمام فيلم هاي متقاضي حضور در جشنواره را تماماً ديدند؟

ـ بله، 130 فيلم از کارگردانان طيف هاي مختلف به دفتر جشنواره رسيد که توسط هيأت انتخاب ديده شد.

فيلم هاي «اشباح» (مهرجويي) «آرايش غليظ» (نعمت ا...) و «معراجي ها» (ده نمکي) چطور؟

ـ نسخه اي از اين فيلم ها هم به جشنواره تحويل شد و مورد ارزيابي قرار گرفت. البته نسخه كامل اين فيلم ها هنوز آماده نشده است.

آقاي معلم بحثي در رسانه ها مطرح شده مبني بر اينکه تعدادي از اعضاء هيأت انتخاب روي خوش به برخي کارگردان ها نشان نمي دهند و اين باعث شده تعدادي از فيلم ها از ليست نهايي باز بماند... نظرتان چيست؟

ـ کدام رسانه گفته... (مي خندد)

يكي از روزنامه هاي متعلق به شهرداري در گزارشي به فردي در هيأت انتخاب اشاره كرده كه به دليل اختلافاتي که با رضا مير کريمي و کمال تبريزي دارد باعث شده فيلم هاي «امروز» و «طبقه حساس» در ليست نهايي بخش مسابقه نباشد...

ـ کاملاً تکذيب مي کنم. اين صحبت ها ساخته ذهن يکسري افراد است که دوست دارند به اختلافات دامن بزنند. اما از آنجائيکه اختلاف وجود ندارد چنين شايعه پردازي مي کنند.

اين مباحث مطرح شده را کاملاً انکار مي کنيد؟

ـ کاملاً انکار مي کنم و چون اين مباحث مطرح شد اعلام مي کنم فيلم هاي آقايان ميرکريمي و کمال تبريزي در بخش مسابقه راه يافته است!

امسال فيلم هاي زيادي در گونه هاي مختلف به دفتر جشنواره ارائه شده. كه كار هيأت انتخاب را نيز دشوار كرده.

ـ بله، 130 فيلم به جشنواره ارائه شده. طبيعتاً در هيچ جشنواره اي در دنيا هم نمي توان 130 فيلم را در بخش مسابقه جشنواره شرکت داد. با ارزيابي فراوان در نهايت نزديک به 40 فيلم را توانستيم در بخش مسابقه بپذيريم.

فيلم هاي بخش مسابقه افزايش پيدا کرده؟

ـ بخش فيلم اولي ها از يازده بيشتر است و بخش مسابقه از 22 فيلم بيشتر است.

گويا به عنوان هيأت انتخاب از کيفيت فيلم هاي امسال چندان راضي نيستيد.

ـ اين بحث احتياج به گفت و گوي مفصل دارد که در روزهاي آينده بيشتر راجع به آن صحبت مي کنيم.

و حرف پاياني؟

ـ  اين را مي خواهم بگويم که بايد ياد بگيريم کار کارشناسي را با حب و بغض آلوده نکنيم.
 هيأت انتخاب موظف است فيلم ها را با نگاه خالصانه ببيند که اين اتفاق افتاد. اما هيأت انتخاب مسوول فيلم هاي ساخته شده نيست. ما مسوول تفکر فيلمساز نيستيم اينکه فيلمساز چه دوست دارد ما به عنوان هيأت انتخاب موظفيم فيلم ها را بر اساس استانداردهاي لازم براي شرکت در جشنواره انتخاب کنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار