شرکت نفتی و گازی چند ملیتی "بریتیش پترولیوم" انگلیس، اعلام کرد روسیه تا سال 2035 از نظر تولید نفت رسی، در جهان سرآمد خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت نفتی و گازی چند ملیتی بریتیش پترولیوم انگلیس، اعلام کرد روسیه تا سال 2035 از نظر تولید نفت رسی، در جهان سرآمد خواهد شد.

بی پی در همین باره خاطر نشان می کند روسیه و آمریکای لاتین، دو منطقه‌ای هستند که در آنها انقلاب نفت و گاز رسی(شیل اویل/ شیل گاز) رخ خواهد داد.

نفت رسی یا شیل نفتی، نوعی سنگ رسوبی دانه ریز و غنی از مواد آلی حاوی مواد جامد قیر مانند و نفت زا است که از آن می‌توان نفت استخراج کرد.

بریتیش پترولیوم که در اکتشاف و تولید، پالایش، توزیع و بازاریابی، بازرگانی، صنایع پتروشیمی و تولید طیف وسیعی از محصولات شیمیایی فعال است در این گزارش تصریح می‌کند با توجه به آنکه منابع متعارف نفتی در حال تمام شدن است، سرمایه گذاری در این حوزه‌ها ضرورت و توجیه پیدا می‌کند.

بر اساس پیش بینی های این شرکت نفتی، روسیه با بهره برداری از منابع انرژی غیر متعارف تا سال 2035 حدود 800 هزار بشکه در روز تولید خواهد کرد و میزان تولید نفت رسی آمریکای لاتین نیز تا این مدت به 700 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

در سطح جهان نیز میزان تولید نفت رسی تا سال 2035 از دو میلیون بشکه در روز به هفت میلیون و 700 هزار بشکه در روز خواهد رسید. تا این تاریخ روسیه 10 درصد کل نفت رسی جهان را تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بی پی ، نفت ، روسیه ، رسی ، گاز ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار