هیئت ایرانی در دیدار با مقامات لبنانی بر لزوم همکاری در مقابله با تروریسم در منطقه تاکید کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ هیئتی از ایران برای تحقیق درباره بمبگذاری انتحاری در برابر سفارت ایران در بیروت به لبنان سفر کرده است. این حمله نوامبر گذشته رخ داد و در نتیجه آن علاوه بر وابسته فرهنگی سفارت ایران، شماری از مردم لبنان هم کشته و زخمی شدند. 

هیئت اعزامی ایران با وزرای کشور و امور خارجه لبنان و همچنین مقامات وزارت دادگستری این کشور دیدار و درباره راههای مقابله با روند رو به رشد تروریسم در منطقه گفتگو کردند. مسئول هیئت ایرانی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران تجربه زیادی در مقابله با تروریسم دارد و می خواهد این تجربیات را در اختیار لبنان بگذارد.

این هیئت همچنین قصد دارد درباره مرگ مشکوک ماجد الماجد رئیس گردان تروریستی عبدالله عزام تحقیق کند.این گروه مسئولیت حمله به سفارت ایران را بر عهده گرفته است. شکیب قرطباوی وزیر دادگستری لبنان نیز در دیدار با هیئت ایرانی نگرانی خود را از افزایش تروریسم در لبنان ابراز کرد. او تاکید کرد تروریسم تهدیدی بزرگ برای منطقه است. 

وزیر دادگستری لبنان گفت وزارت دادگستری لبنان همکاری کاملی با طرف ایرانی در تحقیق درباره این جنایت تروریستی خواهد داشت. تروریسم خطر و تهدیدی برای همه مردم لبنان و همه کشورهای جهان بدون توجه به گرایشهای دینی و مذهبی و ملیت آنهاست. وزارتخانه های دادگستری و خارجه لبنان همچنان به پیگیری مسئله حمله به سفارت ایران ادامه می دهند.  تحلیلگران سیاسی بر این باورند حامیان و تامین کنندگان مالی گردان عبدالله عزام از ترس افشاگری ماجد الماجد علیه گروههای تکفیری سعودی و اربابانش، او را کشتند. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار